Gå til innhold

Skriv den første setningen som kommer opp i hodet ditt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå):

Jepp Cassidy Tvillingene vet, Cassidy Tvillingene må jo videreføre den arven vet du.😉😉

Ja det må dere jo 😀😀👍👍

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene har på oss sandaler ute om sommeren, så lenge det er oppholdsvær.:yes::yes:

Og den mest kjente veldig irsk-inspirerte fantasyhelten gikk oftest i sandaler 😎

Jeg tillater meg å sitere innledningen til den aller første novellen om ham:

Hither came Conan, the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene hadde blitt to is-statuer hvis vi hadde fått 10-15 kuldegrader her i Bergen.🥶🥶🤣🤣

Bare å pakke seg inn i ull og noe vindtett utenpå, det skal jeg gjøre nå for jeg må gå tur med valpen 🐶🥰

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke bruke sandaler når jeg går langtur i skogen eller på fjellet, bare i menneskeverdenen.

Cassidy Tvillingene bor jo i skogen som du vet, vi bruker sandaler der om sommeren helt uten problemer. Men vi bruker fjellsko når vi går på fjellet.🥾🥾🥾🥾⛰️⛰️🏔️🏔️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

Ja det må dere jo 😀😀👍👍

Og den mest kjente veldig irsk-inspirerte fantasyhelten gikk oftest i sandaler 😎

Jeg tillater meg å sitere innledningen til den aller første novellen om ham:

Hither came Conan, the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet.

Ja Cassidy Tvillingene vet at kelterne lot seg inspirere av både romerne og grekerne.:yes::yes:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (3 minutter siden):

Cassidy Tvillingene hadde blitt to is-statuer hvis vi hadde fått 10-15 kuldegrader her i Bergen.🥶🥶🤣🤣

Da måtte jeg kommet opp til Bergen på besøk med ullpledd og ullundertøy og ullgensere og luer og skjerf og votter til dere🥶🥶😊😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

Ja Cassidy Tvillingene vet at kelterne lot seg inspirere av både romerne og grekerne.:yes::yes:

Ja og omvendt også, de latinske ordene for konge og jern kommer fra gallisk keltisk 😀😀

De keltiske ordene er rix og jarna. Også lånt av germanske språk så klart, derfor riksantikvar, riksarkiv osv 😊😊

Og galliske keltiske konger og germanske konger hadde ofte rix eller ric i slutten av navnet, betyr det samme 😊😊

(som den siste galliske kongen som prøvde å stoppe romerne, Vercingetorix. Eller den gotiske kongen som styrte Italia en stund, Theoderic*).

*=theoden betyr folkekonge eller stammeleder på gotisk, mens ric betyr krigerkonge. Han i Ringenes Herre er definitivt oppkalt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (3 minutter siden):

Tusen Takk, da vet Cassidy Tvillingene at vår Forumbestekompis Entern kommer og redder oss.🥰🥰

 

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (3 minutter siden):

🥰🥰

Jeg er jo oppvokst på et ganske kaldt sted så vet hvordan man skal tilpasse seg kulde🥶😊

Selv om det var en periode når jeg studerte det gikk litt i glemmeboka, da ble jeg syk rundt juletider hvert år 😆😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (29 minutter siden):

Cassidy Tvillingene bor jo i skogen som du vet, vi bruker sandaler der om sommeren helt uten problemer. Men vi bruker fjellsko når vi går på fjellet.🥾🥾🥾🥾⛰️⛰️🏔️🏔️

Jeg kan ikke gå i skogen her i sandaler når jeg går hele dagen og med tung sekk, det kommer så mye rusk og stein i sandalene og jeg syns det er drittirriterende 😖 (Og så er jeg redd for å tråkke på huggorm).

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (26 minutter siden):

Ja og omvendt også, de latinske ordene for konge og jern kommer fra gallisk keltisk 😀😀

De keltiske ordene er rix og jarna. Også lånt av germanske språk så klart, derfor riksantikvar, riksarkiv osv 😊😊

Og galliske keltiske konger og germanske konger hadde ofte rix eller ric i slutten av navnet, betyr det samme 😊😊

(som den siste galliske kongen som prøvde å stoppe romerne, Vercingetorix. Eller den gotiske kongen som styrte Italia en stund, Theoderic*).

*=theoden betyr folkekonge eller stammeleder på gotisk, mens ric betyr krigerkonge. Han i Ringenes Herre er definitivt oppkalt.

Og kongen vår heter Rex til etternavn... 🙃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ikke gå i skogen her i sandaler når jeg går hele dagen og med tung sekk, det kommer så mye rusk og stein i sandalene og jeg syns det er drittirriterende 😖 (Og så er jeg redd for å tråkke på huggorm).

Cassidy Tvillingene forstår, vi har lært å lage bråk når vi ser huggorm.:yes::yes:

Lenke til kommentar
Entern skrev (31 minutter siden):

 

Jeg er jo oppvokst på et ganske kaldt sted så vet hvordan man skal tilpasse seg kulde🥶😊

Selv om det var en periode når jeg studerte det gikk litt i glemmeboka, da ble jeg syk rundt juletider hvert år 😆😆

Cassidy Tvillingene synes alltid at kulden kommer brått på hvert år vi.🥶🥶🤣🤣

 

Entern skrev (34 minutter siden):

Ja og omvendt også, de latinske ordene for konge og jern kommer fra gallisk keltisk 😀😀

De keltiske ordene er rix og jarna. Også lånt av germanske språk så klart, derfor riksantikvar, riksarkiv osv 😊😊

Og galliske keltiske konger og germanske konger hadde ofte rix eller ric i slutten av navnet, betyr det samme 😊😊

(som den siste galliske kongen som prøvde å stoppe romerne, Vercingetorix. Eller den gotiske kongen som styrte Italia en stund, Theoderic*).

*=theoden betyr folkekonge eller stammeleder på gotisk, mens ric betyr krigerkonge. Han i Ringenes Herre er definitivt oppkalt.

Cassidy Tvillingene vet, at folkegruppene i oldtiden. Både egypterne, grekerne, romerne, kelterne og germanerne lot seg inspirere av hverandre.:yes::yes:

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene forstår, vi har lært å lage bråk når vi ser huggorm.:yes::yes:

Og så går jeg ofte i kratt utenfor stier og da ser jeg ikke alltid hvor jeg trår (de har ikke ører så de hører ingenting, man må hoppe/trampe i bakken og lage vibrasjoner, det merker de), og hvis jeg er langt unna folk og uten dekning kan det fort bli skummelt om jeg blir bitt 😵

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...