Xperia X10 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei, for en stund tilbake oppdaterte jeg pc'n min. Det tok ikke lang tid før den ble steinalder i forhold til hva som finnes nå på markedet. Nå har jeg bestemt meg for å oppgradere kun når det er absolutt nødvendig, så nå er det ram'n som skal byttes. Men jeg har forstått det slik at med min RAM så kjører CPU på divider og ikke 1:1 - noe som gjør at det går tregere? Jeg studerer til å bli Sivilingeniør i Maskin, Prosess og Produktutvikling på UMB og jeg trenger at pc'n min blir litt raskere nå som vi skal drive med forskjellige CAD programmer. CPU: Intel Core 2 Duo E6300 "Allendale" GPU: Club3D Geforce 7800 GTX - 499/1380 RAM: OCZ Gold GX XTC - 2GB - 800MHz HK: Gigabyte GA 965P DS3 Jeg trenger vel 4 eller 8 gb, og så må RAM = CPU fsb. Noe som er billig såklart, skal ikke overklokke da jeg ikke har peiling på det og pc'n klikker hele tiden/eller så er jeg redd for at cpu blir ødelagt. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kjører 64-bit OS? Er vel slik at XP og Vista 32-bit kun gir deg utbytte av opp til 2.8GB RAM, eller noe slikt. Dessuten er det vel CPU som står for utregningene. Så lenge du ikke fyller rammen din når du jobber, så burde vel den holde? Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Kjører XP Pro, 32 bit tror jeg? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEmem.mspx Da er nok et kjøp av 8GB å kaste pengene ut vinduet. Jeg ser forsåvidt ikke at maskinvaren din er for dårlig til dak'ing, da jeg kun har en Pentium D 3.2GHz og 2GB ram (800MHz). Og jeg verken har problemer med AutoCad eller SolidWorks. 3D-rendring derimot går litt treigt, men ikke uutholdelig. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Går fint å kjøpe 2 GB til, mer er bortkastet. Angående divider osv 1:1 på en E6300 er 266(bus) x 2= 533 MHz minne PC4200. Du har PC6400@800 MHz. 1:1 gir ikke noe/marginalt ytelsestap i forhold til å kjøre minnet med høyere divider. For å se om det er minne som sinker deg kjører du noen runder med programmene, åpner task manager og sjekker om peak memory er høyere enn fysisk... Om ikke lite poeng. HW.no har en guide. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk. Årsaken til at jeg spør er at en som går i trinnet over meg mente at man måtte ha 4 gb ram til DAK'ing.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå