Gå til innhold

Fifa 09 Gamer.no klubb

trydis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og ja, vi snakker taktikk i dressing room, og her inne. Vi holder på å finpusse en taktikk nå som hjalp oss vinne 9/10 kamper i går

Hvis den taktikken legges ut i første post, så tror jeg mange setter pris på det,

Ellers så synes jeg det virker som om lagmoralen ikke er helt på topp...

Lenke til kommentar
Og ja, vi snakker taktikk i dressing room, og her inne. Vi holder på å finpusse en taktikk nå som hjalp oss vinne 9/10 kamper i går

Hvis den taktikken legges ut i første post, så tror jeg mange setter pris på det,

Ellers så synes jeg det virker som om lagmoralen ikke er helt på topp...

Nja, lagmoralen er jo helt perfekt. Det er forumet som er litt hett :p

Når vi er i dressing room så syntes jeg vi har det kjempebra. Vi diskuterer og gir råd og kritikk. På forumet kan det veldig fort spore vekk fra hva vi først snakket om.

Men ang den taktikken så har Tc laget den. Håper han lagret den og har tid til å skrive den ned i kveld. Den funker spesiellt bra når vi har en fast spiss som legger seg på offsidegrensen.

Funket også veldig bra når z1ndr3 var spiss, og jeg kom løpende i bakrom. Da stusset han ballen videre slik at jeg kom alene med keeper. Tror det kan funker flere ganger.

Lenke til kommentar

Først og fremst: Alle skal vite at vi tar inn Hleb som CM og tar ut Keita på begynnelsen. Lar RCM og LCM være som Iniesta og Xavi. Resten er fin. (Også er evt. et bra bytte Xavi/Iniesta ut og Yaya Toure inn; etter ca 60-70 min er en god tid.)

Nå ja;

Custom Tactics på Barcelona

På build up, så har jeg tatt ned litt på speed sånn at det ikke blir ping pong og at vi kan bygge opp skikkelig. Speed 48. Passing vet jeg ikke om jeg har gjort noe med, men er 20, og positioning free form.

På Chance Creation, tror jeg ikke jeg har gjort noe forandringer. Er 70 på passing, 30 på crossing, og 85 på shooting samt Free Form positioning.

Også den viktigste, Defence. Har tatt ned pressure til 55 fra 70 tror jeg det var, da ligger forsvaret mer rolig og lavere sånn at vi kan faktisk kontrollere hvordan de skal løpe inn og ta ballen Aggression har jeg på 18 nå, litt mindre enn før, igjen, siden det blir mer rolig. Team width gjorde jeg ikke noe med, og ligger fortsatt på 70. Også sist men ikke minst, Defender line skal være på Cover, ikke Offside Trap. Dette fordi offside trap er farlig når man er mer enn en som styrer forsvaret siden det blir ikke alltid samme tankegangen mellom de 2+ som styrer "any"(forsvaret).

Da, etter alle forandringene, savet jeg de som "Custom 1 Barcelona" og jeg ber alle i klubben å fikse custom tactics akkurat sånn og save de som en custom. Og når man blir kaptein, så blir det første å ta inn Hleb som CM, og Keita ut. Også gå inn på custom tactics, og der det står "Default Barcelona", trykk X, gå nederst på listen ,og velg Custom 1 Barcelona (hvis du har allerede gjort alle forandringene og savet den). Hvis ikke du har allerede gjort det, så kan du alltid gjøre det første gang du spiller som kaptein etter du leser denne posten; og det gjør man rett før kampen i custom tactics, og etter man er ferdig, trykker du på FIRKANT for å save custom 1 Barcelona.

Håper dere tar de få minuttene dette tar og fikser på dette fordi som suz sa, vant vi 9/10 kamper i går og spilte mye mer solid i forsvaret. Husk at det vil alltid bli feil som skjer på banen osv. selvom taktikkene er fikset, så ikke tenk at alt skal være pirkefritt nå ;) Takk til dere som gidder å gjøre dette skikkelig :)

Er med å spille snarest som mulig!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

vil tro det er noen porter som er sperret, som ikke burde være det. Har dere begge NAT1 eller NAT2 på nettverkstesten? For å være helt sikker på at ps3en har alle nødvendige porter åpne dersom du har router, kan du sette den i DMZ. Dette er skummelt med en pc, men helt greit med en PS3. Hadde tidligere problemer med å koble til en del folk på både fifa 09 og Fight night 3, selv med NAT2, men etter at jeg satt den i DMZ har alt dette forsvunnet.

Lenke til kommentar

Nærmere 20 innlegge med krangling er slettet. Fortsetter dere å snakke til hverandre på den måten, vil det komme sterkere reaksjoner. Nå er alle enige om å fortsette i en bedre tone, så da gjør vi det.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar

Hehe, når Trust, jeg og Kamikaze spilte, så hadde vi 71 seiere. 2 timer senere kom jeg tilbake og da hadde vi fortsatt 71 seiere lol :D

Var veldig mange nye da, som spilte innimellom.

Men vi må lære å spille som et lag. Vi må sentre mer. Heller sentre en pasning som kanskje ikke har muligheten til å skape så mye fremover, men som heller ikke ender opp i motstanderen som da kan kontre.

Enda en ting jeg har lagt merke til, og dette kan være mye deg Trydis, er at du ofte opphever offsiden ganske så stort når man sender en fremover til å dekke bakrom. Bør kanskje heller følge et par meter nærmere isteden :)

Lenke til kommentar
vil tro det er noen porter som er sperret, som ikke burde være det. Har dere begge NAT1 eller NAT2 på nettverkstesten? For å være helt sikker på at ps3en har alle nødvendige porter åpne dersom du har router, kan du sette den i DMZ. Dette er skummelt med en pc, men helt greit med en PS3. Hadde tidligere problemer med å koble til en del folk på både fifa 09 og Fight night 3, selv med NAT2, men etter at jeg satt den i DMZ har alt dette forsvunnet.

takk for det. har både dataen og ps3 koblet til samme ruteren så blir litt risikabelt å sette den i dmz... får se om jeg ikke får åpnet opp portene... nat1 og nat2 vet jeg faktisk ikke hva er en gang :)

Lenke til kommentar

Gud bedre, denne threaden har jeg oversett!

Har hatt Fifa 09 i 2 uker nå, men spiller så og si bare med venner.

Er litt kjedelig alene siden jeg satt en god del med Fifa 08.

Om jeg kan, vil jeg gjerne være med på en match eller 2.

Kunne vært hyggelig å spille med Nordmenn.

Har Blå-tann headset, men jeg vet ikke helt hvordan kvalitet er.

PSN - orriekm

Vi møttes ;)

Lenke til kommentar

suzpaz: ja, er klar over det. gjør det kanskje vel mye, skal forsøke å ligge mer på linje. Har vært vanskeligere nå som det har vært en del nye innom. Ikke for å hakke, men når vi først er inne på offsider så har jeg lagt merke til at du går veldig mye i offside på den andre siden av banen. Dersom du kikker på statistikken har du vel omtrent dobbelt så mange offsider som nestemann på listen. Så vi kan godt avtale å fokusere på dette i hver vår ende av banen :) Tror jeg nevnte det i garderoben i går, men tror kanskje det var rett før den hoppet videre til en kamp.

theGunner76: det gjør ingenting om du putter ps3en i dmz selv om pcen er tilkoblet samme router. man velger hvilken interne ip som skal settes i dmz, så man putter ikke automatisk pcen i dmz også.

Lenke til kommentar
suzpaz: ja, er klar over det. gjør det kanskje vel mye, skal forsøke å ligge mer på linje. Har vært vanskeligere nå som det har vært en del nye innom. Ikke for å hakke, men når vi først er inne på offsider så har jeg lagt merke til at du går veldig mye i offside på den andre siden av banen. Dersom du kikker på statistikken har du vel omtrent dobbelt så mange offsider som nestemann på listen. Så vi kan godt avtale å fokusere på dette i hver vår ende av banen :) Tror jeg nevnte det i garderoben i går, men tror kanskje det var rett før den hoppet videre til en kamp.

theGunner76: det gjør ingenting om du putter ps3en i dmz selv om pcen er tilkoblet samme router. man velger hvilken interne ip som skal settes i dmz, så man putter ikke automatisk pcen i dmz også.

Ser hva du sier. Har vel vært et par ganger hvor jeg har vært litt uoppmerksom fordi jeg sitter med TELE ikke PRO. Så ser ikke meg selv når ballen er langt tilbake.

Men jeg tar ofte bøyde løp langs forsvarslinjen til motstandere og kutter inn. Men ofte får jeg pasningen alt for sent ^^ Vi må prøve å fokusere på flere deler av spillet når vi har ballen. Både trusler i nærheten, og oppmerksomhet på løp foran oss.Men vi sprinter også en god del, noe jg selv har prøvd å roe ned på når jeg ikke går rett mot mål. Det fører til veldig "delay" på pasninger, og det er vanskelig å se for spissene som tar løpene når ballen treffer foten. Så en del i går at jeg løp i offside fordi jeg trodde ballen skulle komme, men den var ganske langt fra foten, så når den først kom var det for sent.

En ting både jeg, og mange andre har gjort feil, er når vi kjører disse pasningene så trykker vi enten alt for løst eller alt for hardt. Dette kan seff trenes opp, men vi må være litt mer oppmerksomme på hvor mye kraft det trengs for en vellykket gjennombruddspasning

Endret av suzpaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...