iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hei Kort beskrevet : KUN, når jeg scroller i enten Iexplorer eller Firefox, så knitrer/spraker det i lyden på anlegget, men kun når jeg spiller av musikk/lyd i mediaplayer og winamp. Det morsomme er: innlogget på Facebook bråker det helt for Jævl.... men inne på Dagbladet er det tysst som graven og slik varierer det, fra side til side, men likt mellom browsere SÅ, er dette software-relatert...eller er det lydkortet mitt som mottar støy fra komponenter i pc...? Jeg har forsøk alt innenfor min egen fatteevne for å eliminere problemet: - bytte pci slot på lydkort ( Prodigy HD2 ) - deaktivere lyder i windows - utrolig nok også reainstallert vista - kvalitetssikret alt av drivere og codecs - prøvd annen forsterker, og hodetelefon - sjekket kabler (kniter både ved optisk og analog tilkobling) ...men problemet er vedvarende og smertefullt irriterende. Blir på gråten av glede om noen kan gi meg et hint eller kan hjelpe meg å løse problemet takketakketakke ) Acer Aspire M5610 (Hk: AMD 690G) IntelCoreQuad 2,4 Ghz 4 Gb Ram Vista Home Premium Lydkort: Prodigy HD2 Grafikk: NVIDIA GeForce 8600 GT Tastatur: Logitech DiNovo Edge Mus: Logitech Mx Revolution Denon AVR-1708 Dali Concept 2 front og sub + Beyerdynamic DT 770PRO Endret 6. oktober 2008 av flu Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Prøv å deaktivere enkelte lydinnstillinger i Audio Manager. Sjekk kabler tilkoblet. Sjekk om du har Microfon på/av. Bytt USB-slott på musen ev. bytt mus. Siden du har eget lydkort-sjekk instillinger i Bios. Endret 4. oktober 2008 av Cubicle Dude Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har faktisk noe lignende, når jeg lukker ned den bærbare, og deretter tar den opp, så hender det lyden hakker og knitrer i musikken hvis jeg åpner program, eller bre bytter sang. Noen ganger forsvinner det, mens andre ganger holder det på helt til jeg slår den av. Sykt irriterende. Er en Lenovo R61i med XP. Så tips til trådstarter vet jeg ikke, hjelper det ikke en gang om du slår av og på? Men da kommer det sikkert tilbake.. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Prøv å deaktivere enkelte lydinnstillinger i Audio Manager. Sjekk kabler tilkoblet. Sjekk om du har Microfon på/av. Bytt USB-slott på musen ev. bytt mus. Siden du har eget lydkort-sjekk instillinger i Bios. hei og takk for svar - flat lyd fra a-å uten eq, klanger m.m. - har optsik signal fr lydkort til forsterker, sammer skjer ved analog tilkobling - har forsøkt alle usb-slots med 2 typer mus - men, at noe kan gjøres i bios er nytt for meg, og bios, er ikke det farlig det a' ? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kjenner ei med samme problemet så følger med her jeg etter en løsning^^ Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Ja så vær forsiktig. Sjekk brukermanualen din på ditt HK. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har faktisk noe lignende, når jeg lukker ned den bærbare, og deretter tar den opp, så hender det lyden hakker og knitrer i musikken hvis jeg åpner program, eller bre bytter sang. Noen ganger forsvinner det, mens andre ganger holder det på helt til jeg slår den av. Sykt irriterende. Er en Lenovo R61i med XP. Så tips til trådstarter vet jeg ikke, hjelper det ikke en gang om du slår av og på? Men da kommer det sikkert tilbake.. jahh, det dukket op selv etter jeg reainstallert vista irriterende ja, halooo.... hehe kjøpte hi-end lydkort når jeg fikk pc, og var på hifi-klubben og svidde av 11 lepper på nytt anlegg....og så dukker dette problemet opp fra intet... får ikke sove om natta engang lenger....kan det være en uptade fra microsoft som kødder med oss kanskje ? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ja så vær forsiktig. Sjekk brukermanualen din på ditt HK. huhh....brukermanual ? DET, lå ikke i esken... ...kom for skade å gjøre et impulskjøp på elkjøp serru Acer Aspire M5610 (Hk: AMD 690G) IntelCoreQuad 2,4 Ghz 4 Gb Ram Vista Home Premium Lydkort: Prodigy HD2 Grafikk: NVIDIA GeForce 8600 GT Tastatur: Logitech DiNovo Edge Mus: Logitech Mx Revolution .....> Endret 4. oktober 2008 av flu Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det hadde jeg også før.. Fikk nytt hovedkort så sluttet det, det gamle var defekt så det var sikkert hovedkoret som gjorde det med meg. Og siden du kjøpte impulskjøp som jeg ikke vet hva er for noe, så kan det kanskje være derfor? =P Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Det hadde jeg også før.. Fikk nytt hovedkort så sluttet det, det gamle var defekt så det var sikkert hovedkoret som gjorde det med meg. Og siden du kjøpte impulskjøp som jeg ikke vet hva er for noe, så kan det kanskje være derfor? =P Acer Aspire M5610 (Hk: AMD 690G) lurer på det jeg og, og har lyst på et hovekort som lar seg klokke, men kan ikke en drit om å bygge pc ;( kan jeg bruke den prosessor'n jeg har på nytt hovekort ? ( kanskje du har en anbefaling på et STORT hovedkort og kabinett med god plass og har 4-5 pci-ex2 slotter ) ? Endret 4. oktober 2008 av flu Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det der kan jeg ikke så mye om selv, men vist du spør i ''Hjelp til kjøp og slag av PC'' katogorien så får du helt sikkert noen gode tips Men det er ikke sikkert det er hovedkortet med deg da! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Her, vis jeg forstod det rett har du S775. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Her, vis jeg forstod det rett har du S775. nei, har AMD 690G....møkk-kort detta, tror jeg... Endret 4. oktober 2008 av flu Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Da jugde CPU'n når jeg søkte på den Får bare beklage. Noe slikt da? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Da jugde CPU'n når jeg søkte på den Får bare beklage.Noe slikt da? nope se her, har vi kødd'n i sin helhet Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Da jugde CPU'n når jeg søkte på den Får bare beklage.Noe slikt da? nope se her, har vi kødd'n i sin helhet og her har du det eksakte hovedkortet Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 :S Hvilken socket har du da? Trudde du skulle ha nytt hk jeg :S Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 :S Hvilken socket har du da? Trudde du skulle ha nytt hk jeg :S socket 775 ja, fant det ut nå, men slikt er gresk for meg vil ha nytt hk ja, i større kabinett, bruke prosessor jeg har, og strømforsyning m.m Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Noe slikt? Endret 6. oktober 2008 av flu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå