C-angel Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hei! Har litt problemer med pcen. Som nevnt så stopper pcen i oppstarten med en bluescreen. Kommer til dit hvor XP logo med loading bar er, så restarter pcen seg. Går sånn i en loop til jeg slår pcen helt av. Ang. bluscreenen så er det ikke mulig å se hva som står der, da den blir borte i løpet av noen tiendels sekunder. Dette skjedde etter at jeg hadde problemer med virus, som forøvrig ble fjærnet, men da tydeligvis med noen vesentlige oppstartsfiler?! Jeg har prøvd å kjøre repparasjon av XP, men til liten nytte. Er det noen som har en idé for hva som kan gjøres? Pcen starter i safemode etter at rep. har blitt kjørt, det gjorde den ikke før. Endret 6. oktober 2008 av C-angel Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Start opp i Sikkermodus og ta en systemgjennoppretting til "før" problemet oppstod. Ja,høres ut som at noen viktige filer også har blitt tatt med i vasken. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Har testet litt div, men har fortsatt ikke kommet noen vei. Når det gjelder systemgjennoppretting så har jeg ingen punkter å gjennopprette etter. Sikkert noe med at jeg har kjørt repparasjon av XP i et tidligere stadie. Mistenker vel sterkt at jeg må gå igang med en ny installasjon. Har tatt kopi av dokumenter på C: så det er jo ikke noen sak, men alle programmer (som ligger på D:) må vel installeres på nytt hvis jeg formaterer c:? Ingen hyggelig jobb i såfall. Noen flere ideer taes imot med stor takk. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Fikk tatt bilde av feilmeldingen som kommer ved oppstart. Sier ikke meg noe, men det kan jo være at noen her inne har en sans for disse kryptiske forklaringene. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kan virke som at du må reinstallere ja. Om du har software installert på D partisjonen så må disse nok uansett reinstalleres siden det er registret som er på c: som holder styr på det aller meste. Denne oversikten i registret blir borte under en reinstallering av OSèt selv om d partisjonen forblir urørt. Mitt tips er: Installer software på c: og private ting som er ønskes å ta vare på på en d: partisjon. D partisjonen forblir urørt ved en krasj i OS så om du må reinstallere så er det ganske så enkelt. Selvfølgelig ved en krasj på selve HDD så blir alt borte. Lenke til kommentar
timbo94 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Blue screen of death FTL :< Jeg hadde noe lignende problem med en pc, men kan ikke si at jeg husker hvordan jeg fikset det desverre. Endret 6. oktober 2008 av timbo94 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Takker for hjelp folkens. Etter litt søking, så prøvde jeg litt div nye alternativer. Det som var problemet var noe så enkelt som skjermkortdriveren. Dette burde jeg vel egentlig tenkt på tidligere, men trodde ikke at driverne ble slettet ved rep. av windows. Kan jo være at driver har blitt korupt i sammenheng med viruset. Jeg lastet også opp en patch som skulle løse lignende problemer før jeg installerte ny skjermkortdriver, men vet ikke om denne har hatt en effekt eller ikke. Nå er det i hvertfall løst.., ting viker å fungere som normalt. Endret 6. oktober 2008 av C-angel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå