Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Anew - Sigma 30/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlige ansiktsuttrykk - særlig eldstejenta. Og utrolig lite støy ja. Hva er grunnen til at du ikke bruker kameraets high ISO NR? Jeg er rimelig fornøyd med resultatene når jeg setter den på low eller normal (avhengig av lysforholdene).

For øvrig har jeg virkelig re-oppdaget den behagelige fargegjengivelsen til dette objektivet nå i oktober, og det gjelder dette bildet også.

Lenke til kommentar

De få gangene jeg har testet ut NR har jeg blitt misfornøyd med resultatene, så jeg ligger unna. Jeg hater mush - gi meg heller skarpe og veldefinerte korn. I Bibble kan jeg velge å kjøre Noise Ninja uten "smoothing", så jeg foretrekker det. Fargestøy opptrer jo uansett ikke på noen plagsom måte før over iso 2000.

I går familiehygge, i dag familiehelvete? Det er noe eget med virkelig små barn som spyr - gørra bare velter ut av dem uten forvarsel og uten en lyd i mengder man ikke skulle tro var mulig.

Dagens låt: Pulp -

403999662_EpeHg-X2.jpg

Lenke til kommentar

Det blir mange fine bilder av barna ja. :) BarfNinja er desverre ikke kompatibelt med myChild.

I dag var jeg vanvittig heldig med timingen da jeg skulle til Sundvollen, men kjørte for langt og endte på Sundøya.

Dagens låt: Blur -

404673073_AfLQz-X2.jpg

Lenke til kommentar
Det blir mange fine bilder av barna ja. :) BarfNinja er desverre ikke kompatibelt med myChild.

I dag var jeg vanvittig heldig med timingen da jeg skulle til Sundvollen, men kjørte for langt og endte på Sundøya.

Oi, det var da fantastisk flott, helt utrolig :thumbup:

RandiA

Lenke til kommentar

Nå har jeg antakelig ikke fått med meg alt du har lagt inn her (gjennom tidene), men dette er det beste jeg har sett fra deg noensinne. Nå er jeg riktignok mer inne i naturbilder enn barneoppkast må jeg innrømme. Her er alt bare fordømrade bra.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at jeg hadde fantastisk flaks med det forrige bildet - timing, kjørte feil, fantastisk lys og en lokasjon som kunne yte lyset en viss rettferdighet. Egeninnsatsen var å parkere bilen noen hundre meter unna, og gå langsmed autovernet på E16.

I går var det min tur til å ha omgangssyke, og i dag var det kona. Perfekt timing med noen sykedager midt i budsjettjaget for neste år... I kveld hadde jeg en liten runde i nabolaget, og fikk øye på dette, som jeg syns var sånn passe symbolsk for målstreken for Oktoberfesten, som nå nærmer seg med stormskritt.

Dagens låt: Shed Seven - Going for Gold

406133006_qzdas-XL.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar
I kveld hadde jeg en liten runde i nabolaget, og fikk øye på dette, som jeg syns var sånn passe symbolsk for målstreken for Oktoberfesten, som nå nærmer seg med stormskritt.

Ja, dette har vært en skikkelig maraton. Det var selvfølgelig heelt tilfeldig at streken gikk over en haug med visne blader...

Lenke til kommentar

Når de gjelder gårsdagen, så indikerer lyset bak persiennen at det foregår TV-titting (eller en annen aktivitet som genererer mye blått lys... :roll:), men jeg regner med at poenget var at det var noe distraherende ifht. hovedmotivet. Det er jeg enig i. Bladene var forsåvidt tilfeldige - jeg gjorde ingenting for å få dem til å legge seg der, ut over mine egne fattige bidrag til sommerfugleffekten. :) Shed Seven ble aldri store i Norge, og det gjorde ingenting. De ble veldig hypet av NME en periode, og jeg gikk i baret og kjøpte skiva. Den var forglemmelig, og konserten deres på So What! noe av de kjedeligste jeg har vært tilstede på. Denne enkeltlåta er imidlertid et enslig lyspunkt i deres karriére - IMHO.

En ting det har skortet veldig på i denne utgaven av Oktoberfesten, er hip hop. Derfor får Nas æren av å avslutte, med en av mine favoritter innen sjangeren - N.Y. State of Mind:

406644328_b4Y3F-X2.jpg

Lenke til kommentar
En ting det har skortet veldig på i denne utgaven av Oktoberfesten, er hip hop.

Det har ikke vært så mange panorama-bilder i oktoberfesten heller (totalt sett). Men her kom det et. Og jeg liker det jeg ser; mange små detaljer som jeg kan hvile øyene på og fine farger.

edit: Jeg glemte å takke for innsatsen. Du syntes kanskje du kom tregt igang; men jeg har ikke merket noe til det. Det er mye bra her denne gangen også.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

har bare ett ord N-Y-D-E-L-I-G.

Okeida etpar til:

Støtter opp om maleri-kommentaren. Dette er nasjonalromantikk, flott lys, flott formidling av høst.

Den var en selvsagt i galleriet.

Det siste bildet (panorama) var også flott, du har fått med hele basketbanen, og mange detaljer å vile øynene på.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...