Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Anew - Sigma 30/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går hadde jeg en tur innom "gamlejobben", så hjemturen ble langsmed Akerselven. Lyset var nydelig, og oppe ved Sagene skole ble dalen nedenfor innrammet av noen store trær, som brakte tankene til The Quicksilver Messenger Service's Shady Grove - skikkelig god, gammel hippie-musikk av den uvaskede og illeluktende typen...

394911522_sySRc-XL.jpg

Lenke til kommentar

Dagens låtkobling er litt teit - tittelen passer veldig bra, men innholdet er vel ikke så treffende...

The Velvet Underground - I'm Waiting for The Man

394912649_geTod-XL.jpg

Var kongen på besøk hos statsministeren i dag?

(låta handler om at det er litt småslitsomt å måtte vente på langeren sin når man trenger heroin, og man må alltid vente på langeren, men som vi alle vet -

!)

Edit: det slår meg at bildet kanskje trenger en liten forklaring. Dette er altså kongens hybrid-Lexus - den står parkert, ventende på "the man" (med sjåføren ventende i forsetet) utenfor statsministerens kontor...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Liker måten trærne "rammer inn" bildet, men synes bakkekanten blitt litt forstyrrende. Prøvde du å gå et par steg framover? :)

Hmm... Nei, jeg var opptatt av å få med skyggene på bakkekanten som en slags nedre ramme.

Den vrien har jeg ikke sett før; og det er noe av det som gjør bildet, synes jeg. Bra fanget.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg syntes s/h-versjonen av bilklenodiet var et knallbilde! Riktig bil i riktig setting, selv om det kanskje ikke var de mest nedslitte arbeiderboligene. Men det funket veldig godt i mine øyne.

Ellers så må jeg bare si at jeg også må melde meg inn i fanklubben til "You on the run". Knallbilde, og det var veldig morsomt å lese om hvordan du fikk det til.

I "I'm waiting for the man" syntes jeg det ble mye bil, og lite "waiting for the man"; Jeg skulle gjerne sett litt mer miljø her også. Kanskje fått med regjeringsbygget eller noe i bakgrunnen? (Finansdepartementet som er i bakgrunnen her er såpass langt unna at man ikke kobler bil og sted).

Lenke til kommentar
I "I'm waiting for the man" syntes jeg det ble mye bil, og lite "waiting for the man"; Jeg skulle gjerne sett litt mer miljø her også. Kanskje fått med regjeringsbygget eller noe i bakgrunnen? (Finansdepartementet som er i bakgrunnen her er såpass langt unna at man ikke kobler bil og sted).

Ja. Jeg tenkte samme tanke, og tok ett med høyblokken i bakgrunnen, men det ble fryktelig trangt i portrettformat, så jeg fikk bare med hekken på bilen. Det sto en eskorte-Audi parkert kloss oppi, så jeg hadde ikke så mye spillerom, og for å få et videre utsnitt måtte jeg stått mitt i Akersgt., noe som ikke firstet midt i rushtiden. :) Alt i alt ett av bildene jeg er minst fornøyd med, dette, men jeg hadde ikke tid til annet.

Takker for tilbakemelding uansett... :)

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å være ganske fornøyd med dagens - Pink Floyd:

395468089_V9dA2-XL.jpg

Et impulsivt bilde - jeg gikk ut for å hente eldstedatteren min hos en venninde, med Astronomy Domine i tankene. Hun hadde laget denne boksen, som jeg syntes passet utmerket til temaet. Manuelt fokusert på øyemål.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og tenker nøyaktig det samme, Eisvin. Jeg tenkte tanken da jeg lå der på kne midt i veien også, men jeg vil(le) ha kontroll på lyset, så blits ble for mye - skulle hatt en liten lommelykt eller noe sånt. Mulig jeg skal trekke frem Gimp, og rett og slett gjøre selve boksen litt lysere...

Det skal nevnes at jeg hadde en 1-åring i bæresele på magen, og en 7-åring på fortauet - da blir 8 sekunders eksponeringstid i seg selv et stressmoment... :)

Edit: Når det gjelder Sigmaen, Tom, så oppfører den seg ganske akseptabelt, selv om det er tendenser til litt uhumskheter, f.eks i Death I Hear You Walking... Dagens var jo fokusert på øyemål, så det kan man ikke trekke noen konklusjoner ut i fra.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre et bilde til 120 Days'

. Jeg må bare beklage at det ikke ble noe mer originalt, men det var dette jeg hadde kapasitet til i dag:

396205544_GXnXm-XL.jpg

Jeg tror også jeg hadde noe gris på frontelementet, som har skapt noen stygge refleksjoner rundt diffraksjonsstjernene.

Denne låta var utrolig stemningsskapende da jeg kavet rundt i steinrøysa under Platåfjellet utenfor Longyearbyen tidligere i sommer:

396210673_wHCyQ-L.jpg

Lenke til kommentar

Man kan ikke være genial hver dag. Men brukbart bilde for det; mye bedre enn det jeg fikk til ikveld.

Kan nok stemme det at du har noe møkk på fronten av objektivet, ser det på den ene lykten. Har selv merket at jo videre vinkelen er, jo mer følsom blir man for urenheter foran eller på objektivet.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...