Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst og Nextgentel

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra Nextgentel, og har til nå koblet brukt kabel via en hub fra bredbåndsrouteren (Netopia Cayman 3300). Dette har fungert greit.

I dag kjøpte jeg en Gigabyte GN-BR01G trådløs router. Tilkoblingen gikk greit, og det meste fungerer som normalt. Det eneste jeg har merket er at visse sider ikke vises, eller går ufattelig tregt. Dersom jeg kobler til direkte via bredbåndsrouteren så fungerer det som vanlig. Nedlastingshastigheten med bredbåndsrouteren er 5008 kbit/s, mens på trådløst minker farten til 3500 kbit/s, så farten bør ikke spille noen rolle.

Jeg leste i denne artikkelen at: "Får du tjenesten levert av NextGenTel skal du ikke kjøpe trådløs ruter, men heller et trådløst aksesspunkt. Har du bredbånd fra Telenor, er det trådløs ruter du trenger". Vil det si at jeg har feil utstyr, og det er derfor jeg har de problemene jeg har?

Et annet spørsmål: Er det mulig å slå av ruterfunksjonaliteten i den trådløse ruteren slik at denne bare fungerer som et aksesspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er smart så drar du tilbake med den routeren og kjøper en slik pakke i stedet: https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k

Denne er mye raskere og mye mere stabil enn den trådløsrouteren du har.

Når det gjelder problemet ditt så har det ikke noe med at du bruker routeren slik som nå.

Vil råde deg til å sette NGTs routermodem i bridge og heller logge på med DIR-635 hvis du kjøper den pga god stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...