Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med Latituded820

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en DELL Latituded820 (bærbar) som jeg kjøpte for ca 1 år siden.

Den har fungert bra til nå.

Når jeg starter et spill, som feks WC3 blåser viten seg opp og pcen slår seg helt av..

Jeg starter opp igjenn, den fungerer fint.. starter spillet igjenn, viften blåser segg opp og pcen slår seg av..

Jeg har akkurat formatert pcen men det hjelper ikke..

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et varmeproblem.

Du kan trykke F12 under oppstart og ta Dell Diagnostiks. Om du tar den utvidede testen så smør deg med tålmodighet. Den gir deg endel info Den kan også lastes ned fra link under om du har "formatert" over partisjonen den var på.

Ellers kan du laste ned og installere siste Bios som kom ut i juni i år og hentes her: http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

Endret av Cubicle Dude
Lenke til kommentar

jeg tok testen; Diagnostiks--> ingen problem..

jeg har den nyeste biosen.

problemet dukket opp like etter jeg byttet hovedkort..

hvordan kan jeg få fikset problemet?

helst uten å sende den til reparasjon for å fikse problemet som kom like etter jeg sendte pcen på reparasjon? hva blir det neste.. oO

Lenke til kommentar

Tror ikke du tok en utvidet test. Den tar endel lengre tid.

Må si meg enig med Zerblat ellers.

Har vært borti en annen Dell pc der det ble byttet HK. Etter oppstart så var det endel problemer med drivere osv. Fikk da en iso fil pr mail som man kan flashe HK pånytt da det virket som at det ikke var en M4300 HK som var installer men et annet HK. Uanset så fikset iso filen problemet. Flashet kortet slik at det igjen fikk identiteten m4300.

Lenke til kommentar

D820 og M65 har likt hovedkort, problemet er bare at håpløse teknikere preflasher feil BIOS så D820-skjermkort ikke fungerer på M65-BIOS og vice versa.

Har man gjort dette én gang trenger man et flasheprogram ingen andre enn L2ene i Stockholm har tydeligvis, og alt blir bare tull, så det er lettere å bare bytte hovedkort.

Eventuelt at noen bare glemte å skru fast kjøleren skikkelig og den blir så varm at den slår seg av, men det er mindre sannsynlig da festeanordningen er rimelig idiotsikker.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ville bedt de oppgradere til en på stedet-service om du nettopp fikk byttet hovedkort, så du slipper å sende den inn nok en gang.

Be om å få snakke med teamleder/mentor/hva enn de kaller det borti Ed, de kan godkjenne det hvis de vil.

Lenke til kommentar

jeg sitter på pcen no btw. merker ingenting. bare viss jeg åpner et spill klikker den, viss jeg bare legger ned spillet så fungerer den fint igjen.

ergo pcen/vifta klikker når jeg har spillet oppe på skjermen. skjønner ikke helt dette:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...