Kerbarus Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Halla Som tittelen sier så har jeg lydproblemer, eller, problemet er at jeg ikke har lyd på PC'en i det hele tatt! Jeg har prøvd det meste jeg kan tenke meg, og spør derfor her etter eksperthjelp. Har så klart søkt litt rundt på nettet og prøvd mye av det som allerede står skrevet, men til ingen nytte. Det har seg slik at jeg re-installerte en PC, så installerte jeg alt av drivere, trodde jeg vertfall. Så installerte jeg GTA:SA og når jeg skulle starte det opp, så begynte den å mase om lyddrivere. Derfor installerte jeg lyddriverne og prøvde på nytt, og da funket heldigvis spillet. Men, det var ingen lyd! Ikke windows-lyder, kunne ikke høre sanger, høre lyd fra film, ingenting! Etter litt har jeg prøvd det meste: Avinstallert driverne, installert nye fra internett, avinstallert de igjen, prøvd de gamle enda en gang, osv. Men fortsatt ingen lyd! Noen som har noen forslag? Er ganske oppgitt over dette nå. Dette er onboard lydkort. Kan lime inn litt info fra Everest: Hovedkort ECS nForce4-A939 Realtek ALC655 @ nVIDIA nForce4 (CK8-04) - Audio Codec Interface PCI Og forresten, installerte de NVIDIA driverne til lyden nå isted, og de gir utslag når jeg spiller av en lyd, men det kommer fortsatt ingen lyd ut av høyttalerne. Og ja, jeg har prøvd forskjellige høyttalere, og headset. Og prøvd på alle utgangene, selv om jeg vet at mini-jacken skal være koblet i den grønne (Output). Vær så snill, hjelp! Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kontrollpanel - Lyder og lydenheter - Høyttalerinnstillinger - Avansert. Eller: Realteks kontrollpanel - Sound Effect Manager - Speaker Configuration. Så velger du passende innstilling... Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Uhm... ok... Takk for svaret, men ser ikke helt løsningen i dette Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Ok. Da skal jeg prøve å gi et bedre svar: Sound Effect Manager(Realtek), Speaker Configuration. Velg 2h ettersom du har to høyttalere(går ut ifra det)... Fungerer dette? Endret 5. oktober 2008 av crazypc Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Nei, dette fungerer ikke. Noen flere ideer? Trenger virkelig lyd! Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Sound Kanskje du finner tips her, går ut ifra at du har Vista? Endret 5. oktober 2008 av crazypc Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Kjører Windows XP service pack 2 akkurat nå Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Google Realtek AC 97 Audio, last ned og kjør. Brukte litt tid på å komme på dette, men har opplevd samme problem før. Løsningen var å laste ned som nevnt over. Edit: Realtek Forhåpentligvis til hjelp. Endret 5. oktober 2008 av crazypc Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Har lastet ned å prøvd dette også, men til ingen nytte Den linken er ikke av samme lydkort som meg, det er HD, men det er ikke mitt. Prøvd mye av det som stod i linken, men akk :/ Flere forslag? Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Hmm. Jeg skal google litt rundtomkring. Edit: fant denne. Dobbeltsjekk at det er riktig hovedkort; Sound on board driver Sound on board driver 2 Endret 6. oktober 2008 av crazypc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå