hokuspokus111 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg sitter å vurderer en ny pc, men må ha den billig. Skal bygge selv. Lurer da på om noen vet om en billig nettbutikk i utlandet jeg kan kjøpe hardware fra? Lenke til kommentar
Kejo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror ikke det er noe å spare på og kjøpe fra utlandet. Du må betale svindyr frakt, fortollingsgebyr og mva av kjøpesum pluss frakt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Argument 2 er DETTE forumet. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kort sagt: Skrinlegg denne planen med en gang. Det er ekstremt lite å spare på å handle ting i utlandet i praksis. Om enhetsprisen kanskje er lavere så drar fraktprisen totalsummen opp, samt at du ikke blir dekket av norsk forbrukerkjøpslov, som er en av de bedre. Det eneste jeg ser noe poeng i å kjøpe i utlandet er f.eks. raidkontrollere fra ebay eller enkelte andre nisjeprodukter som det er stor prisforskjell på kontra norge. Da må du dog være villig til å rote mye med reklamasjon/reparasjoner om dette blir nødvendig. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Er klar over dette med moms, toll og dyr frakt, men lurte på om det var en veldig billig butikk i hong kong eller no sånt. Takk for svar : ) Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei, norge er faktisk såpass billige på hardware at det ikke er noe å spare på det i praksis. Kan være greit å plukke opp billige laptoper i utlandet, men på vanlig hardware til stasjonære pcer er det lite å hente. som sagt; skrinlegg denne idéen, stasjonære pcer har blitt så latterlig billige nå at du får en helt brukbar maskin for en slikk og ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå