Gå til innhold

PES 2009 anmeldelse av fullversjonen

Vizzy

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spilt fullversjonen av PES2009 i 1 uke. Vist dere lurer på hvordan jeg har den. Så er det fordi jeg arrangerer NM i PES og følger landslaget til EM.

Om demoen - Fullversjonen

Jeg har spilt fullversjonen en god del . Men ikke demoen . Hører at mange er misfornøyd med demoen. Er vanskelig for meg å si hva som er forskjellen mellom demoen og fullversjonen. Det jeg kan si er at jeg spilt fullversjonen av FIFA og PES09 idag. Og jeg smelte min rompa på stekepanna å si at PES2009 er helt konge.

Jeg kjenner meg ikke noe igjen med det som blir sagt angående demoen i forhold til fullversjonen. Og vil betryggende si at dere skal bare legge demoen i søpla og glede dere til å få spille et fantastisk fotballspill. Som er personlig det beste jeg noen gang har spilt. Bare det å anripe , drible , skyte og briliere utpå banen er deiligere enn noen gang før. Det er så herli feeling og ball kontakt. Hvergang jeg kommer i angrip vil jeg skyte langskudd , for den følelsen og det å se skuddet er så vakkert å se på .

Edit ModeDu kan laste inn bilder , f.eks bytte logo eller legge inn reklame på draktene. Max file size: 4MB , Max res: 1 048 576. Itillegg kan du redigere alt som før. Du kan også legge inn musikk/lyd på hvilket sitt lag supportere hva de skal synge. Føre over en lyd fil med solskjær sangen f.eks. PES2009 har rettigheter på Nike baller/sko , Puma baller/sko. Pluss adidas også.Er litt enklere og bedre oppsett med å redigere og lage drakter.

Overganger, Update & Transfers

På fullversjonen jeg har , så er ikke alle overgangene oppdatert. Men KONAMI har sagt at det skal bli ordnet til utvgivelsen av spillet . Itillegg får man lastet ned live update på transfers osv. Slik at man har oppdatert lagene hele året.

Controll settings

Du kan spille multiplayer , fix eller hva du måtte også Det viser seg at standard kontrollene er litt forandret på PES09, høyre analogen har nå blitt manual pass istede for den knappen du dribler og finter på fra PES08. Men dette kan du endre på Controll Settings, trykk 2 ganger R1 . Så får du oversikt over analog settings. Da endrer du fra Type 2 til Type 1. Så får du de gode gamle PES08 opsette.

Skudd (innside)- R2 + firkant

Det som også har blitt veldig forbedret er funksjonen , som du bruker for å skyte med innsiden av foten. Du ser mye bedre og de viser mer bevist at dem bruker innsiden. Ballen skrur mer. Ballen flyter mye bedre enn før og du får en utrolig feeling. Bare det å skyte langskudd med Gerrard og Riise blir du varm av. Se den mark kryperen flyte langs bakken bortover.

Frispark

Frisparkene har det blitt endringer på . Og endelig er det slik at dem som legger seg i hard trening på dette får betalt. Det ligner mer på PES06 på frispark, og det er så deili å trene på dette og deretter kunne score på det i kamp. Bra at Konami premiere folk som legger ned ekstra arbeid.

Vanskeligere å avslutte

Det som gjør skytinga et steg vanskeligere på PES09. Er at det er mange ting som påvirker om skuddet ditt blir bra. Om du har press i ryggen, er du i balanse, skyter du med riktig fot, bra 1 touch, godt treff på ballen og at du sikter riktig. Alt dette skal klaffe for at du setter ballen i mål. Men når du får den gode touchen , ballen kommer trillende mot deg eller at ballen har en fin sprett så må man bare skyte fra 30 meter :p

Dribling - Finter

Det er kommet nye finter, nedtak , medtak og første touch.Som gir god variasjon i spillet. Og selve dribling er bedre, du blir gla når du dribler med Anderson, Ronaldinho , eller f.eks Ronaldo. For de har en så utrolig teknikk , ballbehandlig og balanse. At du bare må drible en mann før du sentrer.

Gjennombrudds pasninger - Trekant+L1

Gjennombrudds pasninger som blir slått med innsiden av foten og kan skru seg pent gjennom 4ern. Lange gjennombrudds pasningen i bakrommet . Ja ballen går ikke i 100km/t ut av banen når den treffer bakken. Den spretter fint på bakken og ballen mister fart og stopper opp.

Bedre flyt i spillet

Alle disse kombinasjonene gir et bedre flyt i spillet. Og du kan spille en hel omgang utenat dommeren f.eks blåser. Ser ut som at Konami har langt ned en del arbeid for å få flyt i spillet og at dommeren ikke skal blåse hvert 5 min. Dette er deili. På frispark når muren er satt opp. Tar det 1 sek å fjerne alle spillerne. Er ikke som på PES08 at spillet begynner å laster om du fjerner eller setter inn en i muren. Det er flyt og herlighet i himmelen

Champions League

CL mode er deili. Du har flere alternativer , du har en egen Champions League valg i menyen . Der du kan spille hele turneringen , eller bare ta en Champions League treningskamp. Som er utroli deili å spille enn bare vanlig treningskamp. Siden du får all den gode grafikken. I det du laster inn kampen etter å satt opp taktikken , får du et deili CL bilde over hele skjermen. Før du starter kampen kommer den gode CL musikken og grafikken opp. Akkurat slik på TV3 , du får frysninger på kroppen når du ser det.

Du kan velge alle lagene som deltar i CL. Men ikke alle lagene har de licence på. PES09 har fått licence på mange nye små klubber. Feks Zenit Petersburg med Arshavin, er deili å spille med det russiske kompaniet.Du kan spille Champions League i master league og Be come a legend. Men husk PES09 har også UEFA cupen

Be Come a Legend

Starter slik . Du ordner din egen spiller. Ansikt , kropp , sko, kropphandlig, springe teknikk og alt annet. I første kamp spiller du for et talent lag , der mange agenter ser på deg. Når du har fullført denne kampen. Får du tilbud fra 3 forskjellige klubber og du må velge hva du tror som er best for din karriere. Skal du f.eks ta det beste laget og tilbudet? Eller skal du gå til det dårligste laget der det er lettere å spille seg inn i 11ern.

Når du har skrevet under kontrakten . Er du klar for din første utfordring. Det er å komme deg med på benken til neste kamp. Du spiller internkamper før hver kamp . Der du spiller mot selve A-troppen. Dette er vanskelig , siden du ikke har så gode medspillere. Jeg spiller AMC, og jeg får ikke spille på min posisjon hvergang. Noe gang CM, RM og AM. Her er det viktig å vise seg fram ,ha litt flaks. Prøve å få en scoring eller assist. Jeg har spilt 5 internkamper mot A-troppen og ikke enda kommet meg med på benken. Så vet ikke hvordan det er å sitte på benken enda hehe..

Menne etter hver internkamp får du poeng , som bygger opp dine skills. Du kan velge om du skal fokusere på power, speed, stamina , balance , shot tecnic osv. Du kan f.eks fokusere på alle egenskapene , men da vil det gå langsomt å bygge opp speed skillsen vist du ønsker mer fart.

1 Touchen

Fokuset på 1 touchen i PES09 liker jeg utrolig mye, 1 touchen er så viktig i spillet her. Det betyr om det blir mål eller ikke. Om du kommer deg forbi spilleren eller ikke. Eller om du klarer å slå pasningen.

Mer kamp om ballen og spill

Det er mye mer duellspill , kamp om ballen og mindre avblåsninger i kampene. Tempoet er veldig fint og synes er utmerket i forhold til min stil. Tempoet er litt roligere en PES08. Dere husker på PES08 at hvergang du tok en takling eller tok ut en spiller i duell, så gikk ballen rett over sidelinjen hvergang. Selv om du var 10 meter fra linja. Dette er betrakelig forbedret. Istede at ballen fyker 20 meter ut av banen , så blir ballen liggende eller triller noen få meter. Du får en følelse at du må kjempe og krige om ballen i hver duell. Fordi det er ikke forutbestemt at den spillern får ballen

Pasningene forbedret og mer realistisk

Det som er deili er at spretten på ballen er mer realistisk. Vist du f.eks slo en 40 meters pasning på PES08 , så i det ballen spratt i bakken gikk den rett ut av banen. På PES09 får ballen mer sprett og bue når den treffer bakken. Og gjør det dermed mulig å jobbe inn en lang pasning . Siden det blir mer luft under ballen.

Forsvarspill

Er mye mindre kluss med forsvarspillerne. Og keeperne opptrer mye sikrere i feltet og på strek. Mer bestemt og stabil. Har ikke enda sett en keeper tabbe. Veldig stilig med de forskjellige straffespark stilene.

AI på PES09

AI på PES09 er på veldig høyt nivå. På alle de 30 kampene jeg har spilt har det ikke vært noen ping pong mål , keepertabber ellernoe. Kun 1 selvmål som han selve Kenneth Klingborg klarte å prestere i Roma. Du må prestere , spille bra og vise kvalitet for å score på PES2009. Du kan ikke flakse deg forbi 2 midtbane spillere og tro at du kan springe igjennom forsvarspillerne. For det går ikke ann på PES2009.

Bevegelse & Kontringer

Spillerne på spillet inviterer til løp. Du kan nå kjøre kontring på utspark , frispark og utkast. Siden motstander laget ikke er på plass i det dødballen starter. Slik det var på PES08 , så var alle spillerne på sine posisjoner i det dødballen ble tatt. På utspark fra keeper kan du bestemme hvor du skal sentre ballen. Det er mye farligere å starte bakfra med ballen. Det er enklere å presse høyt i det motstandere laget skal spille seg ut.

Vurdering av spillet

Vist PES08 var 5 på skala fra 1-10. Så er PES09 på skala 8. Jeg mener det er betrakteli stor forskjell . Grafikken er som FIFA, opplevelsen er noe helt annet ! Og dette er blitt det mest realistiske fotballspillet noensinne. Jeg likte PES08 , men ikke online delen. Nå kan jeg aldri gå tilbake til PES08 , etter at jeg har spilt 09. Blir alt for stor nedtur.

Vist jeg skal være 100% ærlig . Så har jeg ikke funnet noe negativt. Det er vanskelig å score på cornere. Keeperne redder mer på cornere og avslutninger på headinger. Langskuddene er vanskeligere , siden det speedometre går fortere opp..

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lov siden jeg annmelder spillet for dere.

Jeg var på pressekonferanse i Roma for 1 uke siden. Der var det 100 journalister tilstede fra hele Europa . Som fikk teste spillet,intervjuer og fikk ekslusiv informasjon. De vet like mye som meg. Og har gitt den samme informasjonen om spillet i sitt land. Er opp til hver enkelt for mye de ønsker å skrive.

Norge var i representert av noen journalister i Roma. Hverken fra VG eller DB. Og det er grunnen for at dere ikke har hørt noen annmeldese om spillet. Eller informasjon.

Lenke til kommentar
Det er lov siden jeg annmelder spillet for dere.

Jeg var på pressekonferanse i Roma for 1 uke siden. Der var det 100 journalister tilstede fra hele Europa . Som fikk teste spillet,intervjuer og fikk ekslusiv informasjon. De vet like mye som meg. Og har gitt den samme informasjonen om spillet i sitt land. Er opp til hver enkelt for mye de ønsker å skrive.

Norge var i representert av noen journalister i Roma. Hverken fra VG eller DB. Og det er grunnen for at dere ikke har hørt noen annmeldese om spillet. Eller informasjon.

Skjønner nå men jeg har testet spillet jeg også jeg mener selvfølgelig at fullversjonen er bedre enn demoen men fullversjonen er ikke bedre enn fullversjonen av fifa det er for avansert får og si det slik og det er alt for mye detaljer det går oppi, de har liksom tenkt på alt som kan skje i en fotballkamp og når de prøver dette til og bli noe ganske bra så gjør de ganske mange tabber ser jeg.

EDIT:

Spillet har jeg spilt 2 dager kanskje jeg ikke kan så mye men det er det jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg kan si så mye negativt om KONAMI som jeg ønsker. Jeg blir ikke betalt av KONAMI og er ikke ansatt av dem. Har bare ansvaret for å arrangere NM i Norge. Og være med Landslaget i PES til EM for å følge deltakerne.Derfor kaller jeg meg ambassadør.

Det jeg kan si om PES08 , var at det var ikke som folk forventet og spillet var dårli. Siden jeg var en PES fan ,klarte jeg med det spillet. Men Online delen ødela alt. Som Kenneth Klinborg sa om PES08 , at han spilte kun PES08 på PS2 siden den versjonen var bedre. Som er Nordic Diretor i KONAMI. KONAMI har lært av sine feil fra ifjor, kanskje var det Metal Gear utgivelsen ifjor som tok vekk fokuset på PES08. Men i år er det gjennomført, elegant og vakkert. Et realistisk spill som du kan spille i timesvis, og endelig har kommet et PES som vi har ventet på. Et du kan spille hele året med dine venner , fordi du går ikke lei i av det.

Vist jeg skal greve i mitt hode og finne noe negativt om PES09. Så må det være at du kan fortsatt få rødt kort på motsatt banehalvdel på takling. Ja men det gjør man jo i Tippeligaen på 2 fots takling også :p

Takk Vizzy! Takket være deg må jeg tenke mer nøye på om jeg skal kjøpe PES eller Fifa. Er det sånn at man kan legge inn ekte ansikt på spillerne via nett?

Du kan bruke Eye Toy å ta bilde av ansiktet ditt og legge inn på spilleren. Men kjenner ikke til om du kan legge inn ekte ansikter rett fra nett. Du kan det nok med riktige bilder og filer som passer å føre over på ansiktet.

Stiller meg litt kritisk jeg! Siden du er ambassadør så får du ikke lov uansett å si noe stygt om Konami.

Kan nok betrygge dere at dere trenger ikke å være kritisk til meg. Er nok verre med norske spille journalister og deres forhold til EA. Som dere f.eks kan lese i anmeldelsen deres av FIFA. Siden det ikke blir bemerket noe negativt. Pluss at det ikke var noen norske journalister på Pressekonferansen av PES2009 i Roma. Der de fikk tilbud om gratis,fly, hotell og mat . Så kan man lure litt ;) hehe

Jeg har ikke noe personlig mot FIFA. Syns det er bra spill . Men det passer ikke meg. Oppvokst med FIFA, men PES tok over kjærligheten etterhvert da jeg fant ut den store friheten i spillet.

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar

Vizzy, du er en ekte fanboy! Og det i positiv forstand. Elsker selv PES, men sliter virkelig hardt med å kjenne meg igjen i noe vesentlig av det du skriver, selv om jeg hittil bare har spilt demoen. Og det skal nevnes at jeg nok vipper 200 spill på Xbox360+PS3 innen jul, og har spilt mange av disse som demo før de har kommet ut, og har til gode å oppleve at det endelige resultatet har vært annerledes enn demoen. Så jeg har mine tvil.

Jeg håper du har rett, og gleder meg til spillet kommer.

Du skrev:

"Er nok verre med norske spille journalister og deres forhold til EA. Som dere f.eks kan lese i anmeldelsen deres av FIFA."

Hahaha, ja det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Vizzy, du er en ekte fanboy! Og det i positiv forstand. Elsker selv PES, men sliter virkelig hardt med å kjenne meg igjen i noe vesentlig av det du skriver, selv om jeg hittil bare har spilt demoen. Og det skal nevnes at jeg nok vipper 200 spill på Xbox360+PS3 innen jul, og har spilt mange av disse som demo før de har kommet ut, og har til gode å oppleve at det endelige resultatet har vært annerledes enn demoen. Så jeg har mine tvil.

Jeg håper du har rett, og gleder meg til spillet kommer.

Du skrev:

"Er nok verre med norske spille journalister og deres forhold til EA. Som dere f.eks kan lese i anmeldelsen deres av FIFA."

Hahaha, ja det har du helt rett i.

Jeg sitter som sakt med 100% fullversjonen av PES 2009 og har itillegg demoen på min PS3. Dermed kan jeg love deg og betrygge deg at det er ingne likhet mellom de 2. Demoen er den uferdig og enkel versjon av spillet. Skjønner egentlig ikke hvorfor Konami har sluppet den ut. Fordi det gir bare et dårli førsteinntrykk. Men så blir det nok en stor positiv overaskelse for mange etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...