GunnarGul Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hei Jeg kjøpte ny pc fra netshop for rundt 1 måned siden. Hardware er følgende: Antec twelve houndred Foxconn X38A Intel core 2 duo E8400 3GHz 2 HD Radeon 4870 i crossfire 4 Mushkin DDR2 4GB XP ArcticWhiteFrostbyte XP2-6400 2x2048MB 800MHz. (4-4-4-12) Jeg har windows vista home premium, 64 bit Det største problemet mitt er en merkelig form for hakking som minner om fps-lagg man får i tunge spill. Bildet + lyden hakker i ca 5 sekunder før det slutter, det skjer ca hvert 5. minutt. Dette skjer i alle spill, og i windows, også når pcen er idle. Jeg har ikke peiling på hva det kan være. Et annet problem jeg har er at all lyd på pcen forstyrres av programmer som kjøres. Jeg kan på en måte "høre" programmene. Jeg kan liksom føre frekvensen til programmene. I spill med høy fps, hører jeg en lyd med ganske høy frekvens. Mens i tyngre spill med lav fps, får jeg en lavere og mørkere lyd. Det minner litt om lyden man får når man legger en mobil telefon ved siden av en radio, bare at lyden er mye jevnere. Det siste er skjermkortene mine. Begge ligger på rundt 80 grader på idle, og ca 85 grader under load. Det er over dobbelt så varmt som kortene egentlig skal være. Har skrudd opp vifte hastigheten, da blir skjermkortene 60 grader, men pcen bråker noe forferdlig. En annen ting er at når jeg overklokker kortene så får merker jeg ingen forskjell i det hele tatt, ikke høyere fps, score i 3dmark06 eller temperaturer. Prøvde å klokke så langt ned som det går ann bare får å se om det ble en forskjell, men det skjedde ingenting. Score i 3dmark06 ble nesten helt lik(rundt 15000.). Takker for svar Endret 4. oktober 2008 av GunnarGul Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå