Gå til innhold

Får bare lokal tilgang til nettverket.


Anbefalte innlegg

PC: Dell ispiron 1525

OS: Windows Vista Premium

Nettverkskort: Intel PRO/Wireless 3945ABG

 

Hei! Sitter på et WEP kryptert nettverk som blir delt med naboleiligheten. Problemet er at den overnevnte pc'en bare får "bare lokal" tilgang til nettet. Det vil si at den ikke kommer på nettet. Det som er pussig er at den har kommet seg på nettet før uten problem. De to andre laptopene med XP i leiligheten fungerer uten problem.

 

Jeg har installert nye drivere og byttet ut Zonealert med AVG. Har også trykket "diagnostiser og reparer" i Nettverks og delingssenteret uten resultater.

 

Har det noe for seg å kjøre en recovery på pc'en? Eller levere den tilbake til Dell og la de se på den?

 

Finner ikke noen konkrete svar etter googling på nettet heller.

Noen som har vært borti problemet før og vet om en løsning?

 

Mvh EPLEkjekk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greier du å koble deg opp mot routeren? Hvis ikke kan det være feil krypteringsnøkkel.

Du kan prøve følgende kommando i dosvindu (CMD).

netsh winsock reset <enter>

 

Hvilken ipadresse & gateway får du når du skriver ipconfig ?

 

Når jeg skrev kommandoen kom dette opp:

Den forespurte operasjonen krever forhøying.

 

Ipconfig:

Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

Automatisk IPv4-adressekonfic: 169.254.175.149

Nettverksmaske: 255.255.0.0

Standard Gateway:

 

På pcen med Windows XP som fungerer er ipconfigen følgende:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

IP-adresse: 10.0.0.5

Nettverksmaske: 255.255.0.0

Standard Gateway: 10.0.0.138

 

 

Som en kan se er har ikke Vista maskinen blitt tildelt noen gateway adresse. IP adressen er også helt annerledes enn den som er på XP maskinen.

 

Ringer det noen bjeller for noen?

 

-Eplekjekk123

Lenke til kommentar

Hei har samme problem her. Kan ikke finne nettverket, mens andre pc hjemme finner nettet uten problem. Problemet starter for en uke siden. Laptoben finner andre trådløs i nærheten, men ikke min egen. Hva kan problemet være? Jeg bruker windos vista,Sony Vaio pc samt en moden/router fra Zyxel prestige 600 serie, telenor internett. Hva kan jeg gjøre, nettverket har funkert før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
NB: Forhøyning betyr at du må kjøre som administrator

 

169 adresse betyr at du ikke har kontakt med noen ip-server (DHCP fra router). Da tildeler din Windows 169.xxx automatisk.

 

Du bør slå av kryptering i routeren og se om du får forbindelse da.

 

Hvordan slår man av kryptering i routeren? Han PRESIS samme problem som trådstarter..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat det samme problemet. Det funker helt problemfritt med xp pcene, men den ene med vista er på nett når det passer den.

Noen ganger klarer jeg å fikse det med å koble fra og logge på igjen, noen ganger må jeg restarte pcen og noen ganger må ruteren restartes.

 

Har også prøvd alle mulige forslag og programmer jeg har funnet på nettet til å få satt opp xp og vista i nettverk, men helt umulig..

 

Så vista og nettverk er noe dritt spør du meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...