eplekjekk123 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 PC: Dell ispiron 1525 OS: Windows Vista Premium Nettverkskort: Intel PRO/Wireless 3945ABG Hei! Sitter på et WEP kryptert nettverk som blir delt med naboleiligheten. Problemet er at den overnevnte pc'en bare får "bare lokal" tilgang til nettet. Det vil si at den ikke kommer på nettet. Det som er pussig er at den har kommet seg på nettet før uten problem. De to andre laptopene med XP i leiligheten fungerer uten problem. Jeg har installert nye drivere og byttet ut Zonealert med AVG. Har også trykket "diagnostiser og reparer" i Nettverks og delingssenteret uten resultater. Har det noe for seg å kjøre en recovery på pc'en? Eller levere den tilbake til Dell og la de se på den? Finner ikke noen konkrete svar etter googling på nettet heller. Noen som har vært borti problemet før og vet om en løsning? Mvh EPLEkjekk! Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Fant en link etter et kjapt google søk: Trådløst nettverk Håper den er til hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Greier du å koble deg opp mot routeren? Hvis ikke kan det være feil krypteringsnøkkel. Du kan prøve følgende kommando i dosvindu (CMD). netsh winsock reset <enter> Hvilken ipadresse & gateway får du når du skriver ipconfig ? Lenke til kommentar
eplekjekk123 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Greier du å koble deg opp mot routeren? Hvis ikke kan det være feil krypteringsnøkkel.Du kan prøve følgende kommando i dosvindu (CMD). netsh winsock reset <enter> Hvilken ipadresse & gateway får du når du skriver ipconfig ? Når jeg skrev kommandoen kom dette opp: Den forespurte operasjonen krever forhøying. Ipconfig: Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks: Automatisk IPv4-adressekonfic: 169.254.175.149 Nettverksmaske: 255.255.0.0 Standard Gateway: På pcen med Windows XP som fungerer er ipconfigen følgende: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks: IP-adresse: 10.0.0.5 Nettverksmaske: 255.255.0.0 Standard Gateway: 10.0.0.138 Som en kan se er har ikke Vista maskinen blitt tildelt noen gateway adresse. IP adressen er også helt annerledes enn den som er på XP maskinen. Ringer det noen bjeller for noen? -Eplekjekk123 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) NB: Forhøyning betyr at du må kjøre som administrator 169 adresse betyr at du ikke har kontakt med noen ip-server (DHCP fra router). Da tildeler din Windows 169.xxx automatisk. Du bør slå av kryptering i routeren og se om du får forbindelse da. Endret 5. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
eplekjekk123 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 NB: Forhøyning betyr at du må kjøre som administrator 169 adresse betyr at du ikke har kontakt med noen ip-server (DHCP fra router). Da tildeler din Windows 169.xxx automatisk. Du bør slå av kryptering i routeren og se om du får forbindelse da. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er interessant å få vite hva som var løsningen Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har slitt med bare lokal tilgang til ruter på min nye stasjonære pc med vista ultimate, dette løste seg enkelt med en systemgjenoppretting.... Muli det ikke er løsningen for deg, men er vel verdt å prøve:P=) Lenke til kommentar
Nobbydog Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei har samme problem her. Kan ikke finne nettverket, mens andre pc hjemme finner nettet uten problem. Problemet starter for en uke siden. Laptoben finner andre trådløs i nærheten, men ikke min egen. Hva kan problemet være? Jeg bruker windos vista,Sony Vaio pc samt en moden/router fra Zyxel prestige 600 serie, telenor internett. Hva kan jeg gjøre, nettverket har funkert før. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du kan logge inn på router med kabel og sjekke at den ikke sender på kanal 11-14. Hvis du har innstilt software for nettverk på PC til USA vil du ikke kunne bruke kanal 11-13. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 NB: Forhøyning betyr at du må kjøre som administrator 169 adresse betyr at du ikke har kontakt med noen ip-server (DHCP fra router). Da tildeler din Windows 169.xxx automatisk. Du bør slå av kryptering i routeren og se om du får forbindelse da. Hvordan slår man av kryptering i routeren? Han PRESIS samme problem som trådstarter.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du må enten logge inn på den eller resette router ved å stikke inn en pennespiss bak på den til lampene foran blinker. Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det funket ikke. Vet dere noe annet å gjøre? Kan det ha noe med at jeg har et sånn Jensen Airlink program ved siden av windows programmet ? Altså de programmene der de forskjellige nettene man kan koble seg til står . Lenke til kommentar
Jorgen83 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg har akkurat det samme problemet. Det funker helt problemfritt med xp pcene, men den ene med vista er på nett når det passer den. Noen ganger klarer jeg å fikse det med å koble fra og logge på igjen, noen ganger må jeg restarte pcen og noen ganger må ruteren restartes. Har også prøvd alle mulige forslag og programmer jeg har funnet på nettet til å få satt opp xp og vista i nettverk, men helt umulig.. Så vista og nettverk er noe dritt spør du meg.. Lenke til kommentar
otis Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Jeg vil anta at dette er problemet og løsning til dere problemer med Vista og å få en IP-adresse fra enkelte DHCP servere. http://www.windowsreference.com/windows-vi...or-dhcp-server/ EDIT: Feil link. Endret 12. november 2008 av otis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå