Gå til innhold

Sette ned farten på CPU..?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd moslo , noe som ikke funket med xp.

Er det et program som kan sørge for at jeg kan få redusert farten på CPU , som også er xp vennlig?

Problemet er at jeg kjøpte det gammle UFO-enemy unknown.

Men spillet går jo som et LYN!!!

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uaktuelt , det finnes software til 98 som reduserer farten , så jeg lurer på om det finnes til XP også.

Jeg har prøvd både det å overklokke og underklokke før , min CPU er låst fant jeg ut av det eksperimentet....

Noen andre som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Stemmer , CPU er låst.

AMD , xp1800.

Jeg har , som skrevet ovenfor , prøvd å klokke begge veier , trodde først at jeg hadde fucket det opp når maskinen ikke startet opp etterpå , men så tok jeg allt tilbake på normalt , og da virket det.

Men , han fyrn der opp kom med en løsning , prøver den , og takk for alle forslag!!

Lenke til kommentar
Her finner du noen "slowdowns" programmer, jeg kjører selv turbo programmet som veldig lett lar deg kjøre alt fra 1-100% ytelse på CPU'en. funker som bare det.

http://www.geocities.com/kulhain/

Direktelink til Turbo:

http://www.geocities.com/kulhain/turbo.zip

Kjører selv dette mot UFO - Terror from the deep, Konge spill begge de to.  :p

Gled deg til dette du !!! www.ufo-aftermath.com

Lenke til kommentar

Argh , det virker ikke , jeg må ha INTEL , og det støtter heller ikke XP.

:(

Ok ,tilleggs info , jeg har xp1800 + winXP

Jeg tror jeg må gi opp di gammle spilla 100%.

Det virker håpløst.

OPS , det virker!!!

Tusen Takk , LENGE leve UFO!!!

Lenke til kommentar

Endel eldre spill går usannsynlig fort på nyere PC'er.

Tenk deg f.eks gamle PacMan spill som var lager for PC'er med bare bokstavmuligheter, rene ASCII symboler. Kjør dette på en P4 2,53Ghz PC, du starter spillet og du ser bare ett blink og så står det "Game Over", spillet gjorde jobben sin, men for raskt til at du kan reagere.

Ved å klokke en PC'e ned (legge inn litt "sirup" i systemet) så får man PC'en til å jobbe tregere og da kan man spille gamle spill.

Så klokker man opp igjen PC'en. Er små programmsnutter som Turbo f.eks som jeg nevnte over som klokker ned på software basis. Bare å stenge det lille programmet så kjører man 100% ytelse igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...