norway Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har prøvd moslo , noe som ikke funket med xp. Er det et program som kan sørge for at jeg kan få redusert farten på CPU , som også er xp vennlig? Problemet er at jeg kjøpte det gammle UFO-enemy unknown. Men spillet går jo som et LYN!!! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er vel bare til å gå inn i bios og underklokke prosessoren det vel... Lenke til kommentar
norway Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Uaktuelt , det finnes software til 98 som reduserer farten , så jeg lurer på om det finnes til XP også. Jeg har prøvd både det å overklokke og underklokke før , min CPU er låst fant jeg ut av det eksperimentet.... Noen andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Her finner du noen "slowdowns" programmer, jeg kjører selv turbo programmet som veldig lett lar deg kjøre alt fra 1-100% ytelse på CPU'en. funker som bare det. http://www.geocities.com/kulhain/ Direktelink til Turbo: http://www.geocities.com/kulhain/turbo.zip Kjører selv dette mot UFO - Terror from the deep, Konge spill begge de to. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvorfor er det uaktuelt å underklokke i BIOS? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Kanskje han ikke vet hvordan, eller at BIOSen hans ikke støtter det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 han må vel låse opp cpu da og det gider han ikke Lenke til kommentar
norway Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Stemmer , CPU er låst. AMD , xp1800. Jeg har , som skrevet ovenfor , prøvd å klokke begge veier , trodde først at jeg hadde fucket det opp når maskinen ikke startet opp etterpå , men så tok jeg allt tilbake på normalt , og da virket det. Men , han fyrn der opp kom med en løsning , prøver den , og takk for alle forslag!! Lenke til kommentar
norway Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Her finner du noen "slowdowns" programmer, jeg kjører selv turbo programmet som veldig lett lar deg kjøre alt fra 1-100% ytelse på CPU'en. funker som bare det. http://www.geocities.com/kulhain/ Direktelink til Turbo: http://www.geocities.com/kulhain/turbo.zip Kjører selv dette mot UFO - Terror from the deep, Konge spill begge de to. Gled deg til dette du !!! www.ufo-aftermath.com Lenke til kommentar
norway Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Argh , det virker ikke , jeg må ha INTEL , og det støtter heller ikke XP. Ok ,tilleggs info , jeg har xp1800 + winXP Jeg tror jeg må gi opp di gammle spilla 100%. Det virker håpløst. OPS , det virker!!! Tusen Takk , LENGE leve UFO!!! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvorfor må du klokke ned CPU'en for å spille gamle spill ? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Endel eldre spill går usannsynlig fort på nyere PC'er. Tenk deg f.eks gamle PacMan spill som var lager for PC'er med bare bokstavmuligheter, rene ASCII symboler. Kjør dette på en P4 2,53Ghz PC, du starter spillet og du ser bare ett blink og så står det "Game Over", spillet gjorde jobben sin, men for raskt til at du kan reagere. Ved å klokke en PC'e ned (legge inn litt "sirup" i systemet) så får man PC'en til å jobbe tregere og da kan man spille gamle spill. Så klokker man opp igjen PC'en. Er små programmsnutter som Turbo f.eks som jeg nevnte over som klokker ned på software basis. Bare å stenge det lille programmet så kjører man 100% ytelse igjen. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Installer Windows 95 eller no i Connectix Virtual PC. Gjør det selv, funker dritbra med f.eks Larry. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 legg det på floppy, start maskinen i dos med en oppstartsdiskett og prøv, beste forslag fra meg, ellers har xp xompitabilitymode... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Bare gå inn bios og skru av L1 og L2 Cache'n ... DA får du treg nok CPU Og det funker på alle CPUer siden gode gamle P90 eller når Intel begynte med effektive caching-rutiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå