Kake24 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 I dag merket jeg at den høyre fronthøyttaleren min ikke virket. Jeg byttet derfor om ledningene til høyre og ventre høyttaler (bak sub-en) og da fant jeg ut at den høyre høyttaleren virket, mens den venstre ikke gjorde det. Det må jo bety at det ikke er noe galt med ledningen eller høyttalerene. Er det noen instillinger som kan gjøre dette, eller er det mulig at det er noe galt med kontaktpunktet til sub-en? Jeg har Z-5500 koblet til PC-en med en toslink kabel. Jeg vet ikke om dette var mulig å forstå så bare si i fra hvis det er noe jeg må forklare bedre Slik ser suben ut bak. Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Gå inn på Kontrollpanel, lyder og lydenheter - høyttalerinstillinger og avansert. Velg passende instilling. Men hvis du har et program for dette, f.eks Realtek AC 97 Audio må du gå inn på kontrollpanelet for dette og velge den passende instillingen... Håper dette hjalp! Endret 4. oktober 2008 av crazypc Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Har Realtek ALC882, men jeg vet ikke hva som eventuelt kan være gale innstillinger. Under audio I/O har jeg valgt Dolby Digital 5.1. Hvis jeg f.eks velger at jeg bruker 6 høyttalere og jeg velger å teste disse, får jeg lyd i den fremre venstre høyttaleren, og jeg får lyd fra sub-en når jeg trykker på den fremre høyre. De andre lager ingen lyd. glemte å si at alle høyttalerene, bortsett fra den fremste høyre (sub-en lager lyden her også), lager lyd under testen hvis jeg har på Dolby Digital 5.1. Endret 4. oktober 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 har et tilsvarende problem jeg også med min creative s750, bruker også realtek ALC883. alle innstillinger skal være riktige,men avlikevel så opplever jeg bortfall av lyd på 2 av høytalerne. og ikke minst at da de noen ganger funker så blir lyden skrekkelig lav i forhold til resten av systemet. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Du får poste her hvis du finner en løsning, jeg har enda ikke funnet en Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) jeg har fått min creative s750 til å funke med alle høytalere på realtek ALC883 codec. jeg satte opp hele anlegget på nytt der jeg fikset ledningene på nytt. videre i realtek kontrollpanel så trykket jeg på surround 7.1 naturligvis og krysset på alle høytalerne, videre gikk jeg til romkorrigering og satte db til +5 på front og +10 til rear og aksepterte lydutjevning. så måtte jeg fikse innstillinger på mediespillere og spill for å støtte surround. så gikk jeg til kontrollpanel i windows og behandling av lyd/lydenheter og krysset vekk at andre programmer kunne få full kontroll over realtek. funker greit nå ihvertfall for min del. jeg har ikke logitech,men creative. til felles har vi at vi begge bruker realtek codec så kan prøve ut det jeg fant ut. jeg bare testet ut forskjellige ting i realtek før det plutselig funka:) Endret 9. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Takk for at du svarte, jeg skal prøve noe av det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå