Gå til innhold

Ulemper med chip?

Kidnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening er at når du går inn og modifiserer en spillkonsoll med en chip som lar deg spille piratkopierte spill, så er det til pass for deg at maskinen går i stykker. Kjøp heller spillene deres, slik vi andre gjør det, så slipper vi å ende opp i en verden hvor ingen gidder å lage spill pga idioter som dere som stjeler spillene.

Lenke til kommentar
Min mening er at når du går inn og modifiserer en spillkonsoll med en chip som lar deg spille piratkopierte spill, så er det til pass for deg at maskinen går i stykker. Kjøp heller spillene deres, slik vi andre gjør det, så slipper vi å ende opp i en verden hvor ingen gidder å lage spill pga idioter som dere som stjeler spillene.

Ingen som har sagt at jeg har tenkt å stjele spillene, jeg har sett etter en brukt wii og har funnet endel chippete wiier, så lurte jeg på om jeg burde holde meg unna de...

Vent heller med å dømme til du vet helle sannheten, så slipper vi ende opp i en verden hvor ingen tør å poste på forum fordi idoter som deg dømmer før de veit hva de snakker om :thumbup:

Lenke til kommentar

Er ikke mangen ulemper, bortsett for enn stor.

Dersom du setter inn et amrikansk spill (NTSC) og den installerer et patch å er det stor fare for at konsollen vil bli "blocked", dvs at den er ubrukelig.

Holder du deg til PAL (europeiske) spill versioner er du trygg.

Det er jo selvklart alltid den faren at Nintendo klarer å lansere en patch som vil registrere at konsolen er chipet, og dermed blocker konsolen. Så det er alltid smart å kontrolere at spillet du skal bruke er støttet av chippet...selvom denne faren er minimal.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

+1

Lenke til kommentar

Dette er ikke alltid tilfelle. Jeg har ofte ungene jeg er onkel til over, og da elsker de å spille på Wii, men som unger flest er de ikke særlig forsiktige med spill. Det ligger og slenger overalt på golvet.

Så jeg bruker kopi av barne spillene som de bruker, går en av dem ødelagt brenner jeg bare ny (noe jeg har allerede måtte gjøre).

Lenke til kommentar

En annen mulighet er å spille NTSC spill på en PAL konsoll. Altså å omgå den IDIOTISKE soneinndelingen som Nintendo fortsatt benytter.

Så det er to positive aspekter, og ett negativt aspekt. Så det er ikke dermed sagt at alle chipper konsollen for å spille piratkopierte spill.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Ja.. sånn derre loader kan være fornuftig får da åpner man ikke wiien. det er jo bare win/win!

men kva negative sider er det med flashing? er det mulighet for å bli blocka på online?

Tvilsomt. De kan banne på to grunnlag:

enten Mac adresse på wlan kort eller id i firmware. Begge kan lett forandres av en person med litt erfaring. Blir som den historien om Tor mot Tiden. En uvinnelig kamp.

Nå har jeg heller har aldri hørt om noen som har blitt blocket fra online, sikkert fordi de vet at det er nyttesløst. :=)

Endret av Parted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...