Scones/w/bones Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Har tidligere hatt problemer med at aero forsvunnet, og skjermen ikke skrur seg på under oppstart. Svaret var et defekt skjermkort. Fikk byttet dette ut, og det løste alt, bortsett fra èn ting. En gang i blandt (gjennomsnittlig annenhver gang jeg skrur på maskinen og bruker den litt) fryser alt. Ingenting skjer. Musikk stopper, mus+keyboard stopper å virke, video playback stopper, bevegende gadgets (cpu-meter osv.) stopper helt opp. Ctrl+shift+esc (ctrl+alt+delete) funker selvfølgelig ikke pga. keyboard er ute av funksjon da. Ikke noe varmeproblemer heller ser det ut til. Jeg mistenker hovedkort (P4P800). Leste noe om northbridge chipen - den som kontrollerer/styrer RAM og AGP (har agp skjermkort). Hvis den er defekt, så forklarer vel det mye? Eller bare minnet/prosessoren som er gåen? Anyone? Please? Endret 6. oktober 2008 av Mattmatthi Lenke til kommentar
CortexN Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ville avventet å dra slike slutninger som defekt hardware. Det kan være sw-relatert. Skjer dette uten at den er i bruk, altså kun når du lar den stå på skrivebordet? Eller skjer det alltid når den er i bruk. Hva gjorde du før problemet oppsto? Installerte programmer etc.? Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det skjer helt tilfeldig. Har formatert og installert OS på nytt. Og en annen liten ting: CRT-skjermen min "beveger" seg. Hjørnene beveger seg. Fram og til bake. Av og til eller "flagring" og av og til bare saktere bevegelser. Hjørnene bøyer seg innover altså. Endret 9. oktober 2008 av Mattmatthi Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Og en annen liten ting: CRT-skjermen min "beveger" seg. Hjørnene beveger seg. Fram og til bake. Av og til eller "flagring" og av og til bare saktere bevegelser. Hjørnene bøyer seg innover altså. Dette er nok relatert til selve skjermen, kan være at den ikke har varmet seg skikkelig opp? Har dette begynt å skje nylig? Sett litt rundt i innstillingene til skjermen? Endret 10. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja sett i instillinger, og kan ikke si jeg finner noe. Uansett, har vært avmagnifisert mange ganger, så kanskje det er et problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå