Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - halvspenn - Sigma 150mm f/2.8 Makro

Anbefalte innlegg

Treg start, men åpner nå med bilde for 3. oktober

post-119353-1223134828_thumb.jpg

Bildet er vel greit nok, men det er som de fleste ser myyyye støv. Mer støv enn Bibble søtter "spot-heals" ... har derfor ikke tatt bryet med å fjerne de. (Støvet er i tillegg inni objektivet :( ) Får gå til anskaffelse av litt sensorrens på mandag.

Endret av halvspenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har følelsen av at dråpen ikke henger helt loddrett?

Du er inne på noe der ... kunne kanskje fått noen graders rotasjon, men, men ...

Her er bilde for 6. oktober ... ikke teknisk perfekt, men er relativt fornøyd med resultatet. Litt redigert: klonet vekk opphenget (tynn tapebit) og gjorde deler av bakgrunnen uskarp for å skjule opphavet.

post-119353-1223318530_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som du tok deg en pause ja. Jeg synes 18. og 19. skiller seg litt ut.

18. oktober blir bra fordi "fartsretningen" på vannen er diagonalt på billedrammen. Minimalismen er heller ikke noe fyord i min ordbok. Det er litt uskarpt, men det var kanskje med hensikt?

19. oktober er kanskje enda mer minimalistisk (hvis man ser bort fra strukturen i asfalten). Ganske effektfullt, men jeg tar meg i å lure på om stripene burde vært plassert litt mer til en av sidene.

De er ikke mislykket de andre to heller, men de første syntes jeg var av et litt annet kaliber.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takk for komentaren k.n.b. ... uskarpheten var nok ikke tilsiktet og skyldes nok bare litt sløvt håndtverk. Tilbøyelig til å være enig med deg i at stripene kanskje kunne vært plassert litt annerledes, men tror nok jeg måtte ha kommet meg høyere opp da.

Her kommer innspurten ... klarer utfordringen akkurat hvis ikke jeg har telt feil.

30. oktober

post-119353-1225498341_thumb.jpg

31. oktober

post-119353-1225498365_thumb.jpg

(Lurer på om ikke noen har et bilde her inne som ligner på det siste ... ikke meningen å stjele.)

Lenke til kommentar

Du har ikke telt feil :)

Liker 30. oktober; får en fin følelse av at frosten har tatt godt tak. Selv om 31. ligner et av de andre bildene, så er det forskjellige også. Det må være lov å la seg inspirere av andre.

Håper du blir med på flere utfordringer.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...