Gå til innhold

Kjøpe ultrabærbar til militæret

Anbefalte innlegg

Jg entret nettopp inn i luftforsvaret. Sitter nå på en av de ffentlige PC'kioskene hvis tastatur er umulig å skrive på, og trenger sårt en PC jeg kan snylte fra WAN på. Sier seg selv at dagpenger ikke gir spesielt mye kapital, så en ultrabærbar får holde. Tenkte at jeg kunne laste ned noe film og Anime hjemme og se det på den, men har ingen krav til skjerm, trenger dog en del plass.

Ikke no'problem med en ekstern disk for oppbevaring, men trenger det billigste bang-for-buck alternativet. Noen forslag? Lurt å vente, etc.. Tenkte kun å surfe, samt programmere for gøy skyld. Fikknettopp min EET-ordre, så det sier seg selv å jeg trenger noe å gjøre i kveldene.

Tenkte å bruke rndt 2500, men har 5000 på konto ATM så budsjettet kan strekkes hvis grunnen er god. PC'en skal kun vare et år, da jeg skal inn på NTNU neste år, og da må jeg kjøpe en litt proffere en da.

På forhånd takk! Jeg leser svar EET i morgen.

EET: Etter Endt Tjeneste

TBF: TreBokstavsForkortelser - masse av her O_o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse små "dingsene" heter visst netbook. Var innom en Elkjøp-butikk og sjekket flere Asus og Acer og ut ifra spesifikasjonene må det være denne jeg syntes merket seg ut - faktisk brukbart tastatur*:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107042

Kanskje du kan koble den til en større skjerm også ?

*Kan telle en del ved salg.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...