Mads-b Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jg entret nettopp inn i luftforsvaret. Sitter nå på en av de ffentlige PC'kioskene hvis tastatur er umulig å skrive på, og trenger sårt en PC jeg kan snylte fra WAN på. Sier seg selv at dagpenger ikke gir spesielt mye kapital, så en ultrabærbar får holde. Tenkte at jeg kunne laste ned noe film og Anime hjemme og se det på den, men har ingen krav til skjerm, trenger dog en del plass. Ikke no'problem med en ekstern disk for oppbevaring, men trenger det billigste bang-for-buck alternativet. Noen forslag? Lurt å vente, etc.. Tenkte kun å surfe, samt programmere for gøy skyld. Fikknettopp min EET-ordre, så det sier seg selv å jeg trenger noe å gjøre i kveldene. Tenkte å bruke rndt 2500, men har 5000 på konto ATM så budsjettet kan strekkes hvis grunnen er god. PC'en skal kun vare et år, da jeg skal inn på NTNU neste år, og da må jeg kjøpe en litt proffere en da. På forhånd takk! Jeg leser svar EET i morgen. EET: Etter Endt Tjeneste TBF: TreBokstavsForkortelser - masse av her O_o Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vil anbefale Acer One, eller ASUS eee, begge er like store, eee kjører på flash minne, med 16 gb harddisk, og 1 gb ram, og linux. Mens du kan få Acer One med 120 gb harddisk, 1 gb ram og xp tror jeg... Koster rundt 2500 til 3000 alle sammen Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det hadde kanskje vore kjekkare med ein litt større skjem om guten skal sjå mykje film? Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Man får jo ikke mye for rundt 2500,- heller da. Er jo eneste Asus eee o.l Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hva med en MSI Wind da? Litt større og dyrere enn Asus EEE og Acer Aspire One, men den større skjermen, og tastaturet er etter min mening verdt det. Endret 4. oktober 2008 av Kong _Kake Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Disse små "dingsene" heter visst netbook. Var innom en Elkjøp-butikk og sjekket flere Asus og Acer og ut ifra spesifikasjonene må det være denne jeg syntes merket seg ut - faktisk brukbart tastatur*: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107042 Kanskje du kan koble den til en større skjerm også ? *Kan telle en del ved salg. Endret 4. oktober 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå