jahas Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Jeg er for tidne i militæret og mulighetene for å komme i god form er glimrende. Mitt mål er å oppnå markerte magemuskler og brystmuskler (man-boobs?), i tellegg hadde det vært fint med litt muskler i armene. Er det noen som kunne satt oppe et treningsprogram? Har forørig begynt å få problemer med knærne så øvelser der disse blir belastet er ikke aktuelt Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Er litt enklere hvis du selv setter opp et forslag, så kan vi heller komme med forslag til endringer. Har en på gymen som omtrent bare har fokusert på bryst og biceps, og tro meg, du har ikke lyst til å se ut som han. Du må nok ha med øvelser på rygg, skuldre og bein også. Hvor mange dager tenker du å trene? Vil du kjøre fullkropp, 2-split, 3-split, 4-split etc? Øvelser jeg anbefaler at du inkluderer er; markløft, knebøy, benkpress, chins, dips, militærpress, isolasjonsøvelser på mage, bi- og triceps, en ro-øvelse, sidehev, utfall. Var det jeg kom på i farta, sikkert noe jeg har glemt... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 å bare kjøre byrst og biceps øvelser er dødfødt, kjør baseøvelser, benk, mark, bøy, chins/roing og frontpress/militærpress.. noe mer trenger du egnentlig ikke, ikke no vits i å kjøre jallaøvelser som sidehev og fronthev, som duden over meg sier... Fokuser på baseøvelser, med baseøvelser trener du så og si hele kroppen. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Enig i at sidehev kanskje blir overflødig her ja, men at det er en jallaøvelse er jeg ikke enig i. Jeg hadde heller ikke fått markerte magemusker uten å kjøre mageøvelser, mens for andre holder det med baseøvelser som mark ... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Nå er da både mark og bøy gode mot magen, om du ikke får markerte abs, er det pga for mye fett... Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hva skjedde med holdningene dine til generalisering? Borte over natta? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 det er fakta.... får man ikke abs har man for mye fett, så ikke prøv deg, Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvis du har vondt i knærne bør du så absolutt begynne å trene beina, men tren med lett belastning og ikke tyngre enn at det går mest mulig smertefritt. Vondt i knærne i militæret kommer ofte av ensidig belastning etter mye masjering på hardt underlag med dårlig fottøy. Dette er ytterst sjelden farlig (har hatt det selv) og vekttrening kan faktisk være til hjelp Må ellers si meg mye enig med OZ-Racing. Mange øvelser man ikke tenker på som mageøvelser er faktisk gode mageøvelser, noen av de råeste som jeg kjenner godt er frontbøy og knebøy og det finnes mange flere. Fine mageøvelser som jeg anebfaler er sideplanken og ab-roller, begge er langt bedre enn f.eks sit-ups som gir uheldig belastning på ryggen. Fettprosent er avgjørende for markerte magemuskler, selv om du har aldri så store magemuskler så vil de i liten grad komme fram om det ligger mye spekk over Med lav nok fettprosent kommer selv magerutene til Olga på 90 år fram! Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 det er fakta.... får man ikke abs har man for mye fett, så ikke prøv deg, Jeg har da ikke påstått noe annet. Det jeg har sagt, er at jeg får bedre resultater av base + mageøvelser enn bare base... men du vet vel bedre enn meg hva som funker for meg? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 det er fakta.... får man ikke abs har man for mye fett, så ikke prøv deg, Jeg har da ikke påstått noe annet. Det jeg har sagt, er at jeg får bedre resultater av base + mageøvelser enn bare base... men du vet vel bedre enn meg hva som funker for meg? har jeg påstått det? lær deg å les for du begynner å kritisere a... jeg sier at det er gode mageøvelser, men nå er det ikke mageøvelser som avgjør om man skal ha en markert mage... Lenke til kommentar
jahas Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) ok. Jeg har absolutt ingen lyst til å se ut som en som er på treningsstudioet hver dag. Jeg skal også ha en kropp som passer til jogging. Det jeg er ute etter er en kroppe som har markerte magemuskler, litt størrelse på armene (dvs. ikke ser ut som noen sugerør) og litt brystmuskler. Nå skal det sies at mine lårmuskler og leggmuskler er svært markerte, noe som kommer av mange herrens år med fotball og ski. Nå er jeg hjemme på perm i en uke, og da kjører jeg situps,pushups, en øvelse der jeg ligger på bakken og fører strake ben opp og ned, og til sist en øvelse der jeg står rett opp og ned og fører vekter opp mot skulderen. Dette gjør jeg morgen og kveld. Sorry for dårlig formulert, men er ikke akuratt erfaren i "gamet". I tillegg sykler jeg 30min høy intensitet på trimsykkel hver dag. Endret 6. oktober 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 ok. Jeg har absolutt ingen lyst til å se ut som en som er på treningsstudioet hver dag. Jeg skal også ha en kropp som passer til jogging. Det jeg er ute etter er en kroppe som har markerte magemuskler, litt størrelse på armene (dvs. ikke ser ut som noen sugerør) og litt brystmuskler. Nå skal det sies at mine lårmuskler og leggmuskler er svært markerte, noe som kommer av mange herrens år med fotball og ski. Nå er jeg hjemme på perm i en uke, og da kjører jeg situps,pushups, en øvelse der jeg ligger på bakken og fører strake ben opp og ned, og til sist en øvelse der jeg står rett opp og ned og fører vekter opp mot skulderen. Dette gjør jeg morgen og kveld. Sorry for dårlig formulert, men er ikke akuratt erfaren i "gamet". I tillegg sykler jeg 30min høy intensitet på trimsykkel hver dag. Jeg tviler på om du blir seendes ut som en bodybuilder med mindre du ikke setter opp en strikt diett med mye proteiner etc. og dropper joggingen. Det er overhodet ikke enkelt å få en slik kropp, hvis det er det du tror. Så derfor kan du trygt kjøre øvelsene som nevnt ovenfor. Jeg anbefaler Benkpress, Markløft, Knebøy og eventuelt hangups (chins), dips, stående og sittende roing. Vil du ha sixpack og markerte brystmuskler og ryggmuskler må du fortsette med joggingen eller ha et lavt kaloriinntak. Dette for å få ned fettprosenten som tidligere nevnt i tråden. Å ta pushups to ganger om dagen hver eneste dag høres litt vel nybegynner ut spør du meg. Du kan godt ta pushups da det er en fin brystøvelse men du må for all del ikke trene det mer enn 2-3 ganger i uka. Og tren rygg også! Hangups med bredt grep er en utmerket øvelse for den brede ryggmuskel. Selv trener jeg mye pushups og hangups og ser likevel temmelig markert ut. Trener vekter 1 eller 2 ganger i uka. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hang-ups med innovergrep er jo veldig bra trening for biceps forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå