nor_ranger Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Inntil noen timer siden hadde jeg ikke antivirus, lastet ned en crack fra kazaa og ble infisert av orm? nå har jeg installert norton 2002, avg og bullguard. Ingen av disse klarer å rette opp i systemet. Avg og norton gir meldinger om hvor viruset er, jeg sletter den aktuelle filen, men pcen reseter ganske så ofte, da er filene tilbake... Når jeg kjører virus scan reseter maskinen Ormen, hvis det er det det er ...... lager filer som battlefield1942crack.exe i f.eks user temp i c:windows Hva skal jeg gjøre? hvordan formaterer jeg evt hele harddisken??? Har aldri hatt virus før, nå sitter jeg med buksa nede.... Dette er forj....gt, kan noen der ute gi meg tips til løsninger?????? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Gå inne på www.download.com og søk etter "trojan" Last ned et av trojanremover softwaren du finner der og se om det kan hjelpe deg. Hvis det ikke funker, så gå inn på symantec sine sider å se om du finner et lite program der som fjerner viruset for deg. Hvis symantec finner navnet på viruset eller ormen, så kan du også skrive inn det navnet i google så finner du sikkert en veiledning på hvordan du fjerner det. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 For å formatere c: setter du bare inn XP-cden & restarter, & pc-en vil boote fra cd-rom (dersom dette er innstillt i bios). Du får da opp valg på skjermen der du kan enten reparere eller formatere & legge inn Xp på nytt. Velger det siste for å formatere sef! (men, bruker du XP forresten?) Lenke til kommentar
nor_ranger Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 xp pro takker for tips, holder på med rednings operasjon. blir vel formatering tilslutt Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Start opp i sikkerhetsmodus og prøv å fjern viruset derifra. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Sikkerhetsmodus er nok din venn her ja. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 gå inn på www.symantec.com og finn ormen din der står det detaljerte instrukser og av og til egne programmer for å fjerne viruset. Følg dem så er alt i orden Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det du gjør er å boote fra norton antivirus cden.....Da scaner den igjenom systemet ditt før oppstart og fjerner allt av filer. På den måten tror jeg du vil ungå at filene er tilbake når du restarter. Ta en kopi av norton cden og legg inn en ny oppdatert virusdefinisjon. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 eller kjør en online scanner Trend Housecall Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 eller kjør en online scannerTrend Housecall Da kan han vel bare kjøre en av de antivirus programmene som han har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå