Gå til innhold

Problem med system disk under Xp installsjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått bygget meg en ny maskin, som jeg skulle isntallere xp på.

Fikk problemer med at Xp's setup program alltid ville at en av diskene mine skulle være system disk. Etter å ha kobblet ut alle disker untatt den jeg ville installere på, så alt ut til å funke.

Når jeg etter å ha isntallert Xp, kobblet inn de andre diskene fikk jeg opp "Operation system not found" under oppstart og kommer meg ikke lenger inn i Xp.

Jeg ser at Windows fremdeles absolutt skal ha den samme ene disken til å være system disk nå i setup programet. Jeg har prøvd å styre litt med et par mbr program som ligger på ultimate boot disk uten hell.

Hva kan gjøres for å fikse dette?

Hadde vært kjemeflott om noen kunne hjelpe.

Til opplysning så har jeg ike floppy stasjon på maskinen.

Hadde vært ekstra flott om noen visste om noen program på Ultimate boot disc som kunne hjulpet, da jeg allerede har denne brent ut.

Endret av Silvor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen poeng i å opprette flere tråder.

wiberos har gitt deg løsningen på hvordan du kommer inn i XP etter å koble til flere disker: sett riktig bootrekkefølge i BIOS.

Når XP install finner en disk med Primær partisjon så blir den alltid System, da får du ikke noe valg.

Men hvis du ikke har noen Primær partisjon (f.eks bare blanke disker) så står du helt fritt til å velge hvor du vil opprette en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...