alexpea22 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei Kjæresten min har nettopp fått besøk av et aldri så lite virus på PCn sin. Hun bruker XP Home Edition. Vi merka det da man ble redirecta til allskens sider da man skulle trykke på linker på nettet. Etter å ha lastet ned Spyware Doctor, og installert det, låste hele PCn seg. Vi reboota, men det første som skjer er at Spyware Doctor Ikonet legger seg på oppgavelinja, og 100% av CPU'en blir brukt. 2-3 forskjellige .exe filer veksler mellom å bruke opp minnet, og dersom man velger avslutt oppgave, så forsvinner de i 10 millisekund før de popper opp igjen. Derfor er det umulig å få gjort noe som helst inne på PCn. Går ikke an å åpne noe. Vi prøvde å boote i sikkerhetsmodus og kun med kommandolinje, men det funka ikke. Kom bare en svart skjerm med en blinkende understrek øverst i venstre hjørne. CD-rom'en på PCn er død, og derfor kan vi ikke boote windows-cd ved oppstart. Og obviously kan vi ikke installere deamon tools for å emulere heller - fordi PCn låser seg jo med en gang windows starter. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå. Det eneste jeg kan tenke meg, er å få tak i en usb-cd-rom og boote windows derfra. Men man må vel installere drivere til den, og det lar seg jo ikke gjøre da man ikke har mulighet til å gjøre noe som helst i windows. Damn it... Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du prøvet å boote kun i sikkerhetsmodus uten nettverk. Forsto du booter sikkerhetmodus med kommandolinje? Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du prøvet å boote kun i sikkerhetsmodus uten nettverk. Forsto du booter sikkerhetmodus med kommandolinje? Har prøvd alle mulige boot-valg når man trykker f8 ved oppstart. Samme skjer hver gang. Blinkende understrek øverst i venstre hjørne. Ventet i flere minutter. Nothing. Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Virker som om maskinen ikke finner os'et. Har du prøvd å trekke ut harddisken(åpne maskinen og trekk ut hardisken, eller trekk ut ledningene som går inn i hardisken). Start så opp maskinen uten harddisk. Slå av maskinen etter den har startet, du får kanskje opp melding om at den ikke finne noe operativ system. koble til harddisken igjen, og start maskinen opp. Dette har fungert ett par ganger for meg. Endret 5. oktober 2008 av Birkeland Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hmm. Har vert ute for en del av disse programmene som re-starter seg selv. Det jeg gjorde var å fjærne allt jeg kunne av oppstartsprogrammer slik at jeg også hindret disse programmene i å starte. Dermed kunne jeg søke på maskinen etter filene og slette dem. For å prøve dette i "vanilg modus" gå til "start" > "kjør" > skriv "msconfig" og klikk på fanen "oppstart", og huk av allt som windows ikke trenger. Er du i tvil hva windows trenger eller ikke trenger så er det masse lister om det på gogole og elelrs på interenett, men du kan også bare huke av allt du *vet* ikke er windows, allt som ikke har noe navn, og hva enn som heter noe som likner på de prosessene som ikke vil la deg stoppe dem. ellers ville jeg kanskje ha set etter et veldig basic antivirus programm, alternativt gått på Chlas Olson og kjøpt en av de sorte 4gb sandisk "u3" minnepennene til ca 250 (om jeg husker riktig), som kommer med ett lite innebygd antivirus, som kanskje kunne scannet maskinen din for deg, og sett om det kunne renske opp noe. Lykke til! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Derfor er det umulig å få gjort noe som helst inne på PCn. Går ikke an å åpne noe. Ctrl+alt+del<fil ny oppgave(kjør) Virker oppgavebehandlig kan vi kjøre ting derfra. Greit og kjøre systemgjennoppretting derfra. Du får si ifra så skal du få kommandoer du skal skrive. Husk vi fjener alt virus og grums. Da er det og følge denne guiden så ser vi på logger og pcen blir helt ren. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Endret 5. oktober 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå