Gjest Guest_alejanse_* Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei alle sammen, Fikk mine første kontaktlinser i går, første dagen gikk utmerket. Gjorde som igår, tok dem på uten problem. Men litt etterpå merket jeg at det var noe forstyrrelser på det ene øyet, så jeg gikk for å se etter støv. Plutselig etter at jeg hadde tatt og sjekket linsa finner jeg den andre linsa mi på gulvet. (Den skulle ha vært på øyet mitt.) Den var passe hard, men så OK ut. Derfor lurer jeg på om det er mulig å bruke den fortsatt? Har lagt den i veske, og den har begynt å bli myk igjen. Håper på svar så fort som mulig! - Alexander Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Ta deg en ny en. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Regner med at det er månedslinser siden du vil ha den inn igjen etter at den var på gulvet? Isåfall, skal det nok gå bra om du setter den inn igjen, verste som kan skje er ubehag og at du må ta den ut igjen. Bare sørg for å desinfisere den godt, og sjekk at det ikke ligger noe lo etc i den. Kommer vel også an på hvor lenge den lå og tørket. Dette anbefales sikkert ikke å gjøre, men hell. Jeg er ingen optiker. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Angående Linser mens man er inne på det. Tok det lang tid før deres reflekser ble betydelig mindre? Jeg sliter med og sette den på. Jeg bruker forferdelig lang tid. Jeg holder tilbake øyelokket ned og oppe, men greier og blunke såvidt, og dermed rammler linsen ut. Irriterende. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Tok kanskje en uke. Måtte få teknikken til å sitte. Kan innimellom være halvveis en utfordring hvis jeg er tørr på øynene. I hvertfall. 1. Gjør klar linsen på høyre pekefinger(omvendt om du er southpaw?) 2. Hold oppe øvre del av øyelokk med venstre langfinger, og nedre med høyre langfinger. 3. Eye-poke. Tips: Hvis du plages med at de faller ut, kan du løfte øvre øyelokket(langfinger+tommel)og slippe det oppå linsen, da blir du kvitt luftboblen og skaper kontakt. Edit: Hjelper også å ikke fokusere på fingeren som holder linsa, men feste blikket på et punkt foran deg. Endret 4. oktober 2008 av Spankley Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Og se oppover mens man legger på linsa.. Huff. Gjorde dette for en uke siden. Brukte en halvtime. Brukte også en halvtime og få de av. Det var nok ikke så lurt og ha linser på når man er på fest... Lenke til kommentar
Gjest Guest_alejanse_* Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tok meg ett par dager så var jeg kvitt refleksene. Blunker litt, men ikke mye. Men noen som har noen fler innspill til tråden? Hu optikerdama skremte vettet av meg når det kom til hygiene. Skulle nesten tro at jeg måtte leve i en plastikkbobble for å bruke linser.. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Sopp på øyet er ikke bra ja. Måndenslinser er vell noe herk? Starte med dagslinser er vell lurest? Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Månedslinser som man har på hele døgnet er ganske kjekke. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Spørsmål til kontaktlinser: Det står på diverse nettsteder som selger linser at linsene ikke skal oppbevares på badet grunnet mikroorganismer. Men hvordan kan mikroorganismer og sopp komme inn på linsene når den ligger under et lokk i etuiet? Jeg har ikke hørt noen anbefalinger fra den optikeren jeg går oss om å ikke måtte oppbevare (og ta den av/på) på badet. Har dere andre som bruker (måneds)linser eller noen form for linser hørt noe om dette og fått råd om det? I så fall: Skal jeg slutte med det trass veldig god rengjøring og hygene? Har gått på kontrollen i to år nå og det har ikke vært noe problemer å se hittil. Hadde vært evig takknemlig om jeg hadde fått svar på dette Endret 11. januar 2009 av Ituca Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Opp med denne, ref. ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå