Gå til innhold

Hvordan installere Xp via USB penn?

Anbefalte innlegg

Hei :) Er litt redd for at Cd rommen kommer til og ryke snart, og lurer på hvordan jeg da kan installere Xp på nytt viss den ryker?? Har hørt om at det går an og legge inn xp via en USB penn, men har ikke peiling på hvordan dette gjøres. Har en USB pen på 4 gig ligende og lurer på hvordan jeg kan bruke den til og installere Xp via USB? Pc'n min heter ASUS A6Ja viss det er noe nøye...

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare kjøpe en ny cd' rom da? Du trenger vel cd rom uansett så da er det jo like greit å bare kjøpe ny.. koster ikke mye engang=)

Dette er en bærbar pc så tror ikke det er så enkelt... Pluss at dette er en ganske gammel pc så den varer nåkk ikke så lenge til, så er ikke noe vits og bruke penger på... Eneste jeg trenger cd rommen til er og installere Xp, har en annen pc som jeg bruker til filserver og den brenner jeg ut cd'r med :)

Lenke til kommentar
Tror det går for det samme... Regner jeg med!

Men du! Du må vite om maskinen kan boote fra USB dingser...

Min Toshiba fra 2004/2005 greier det. (M2).

Skall se nærmere på guiden når jeg kommer hjem fra en kompiss ;) Blir nåkk en edit om hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man trenger da overhodet ikke å slette noen partisjon for å installere XP.

Sjekket den guiden, og tror du har hengt deg opp i et svar til han som manglet HAL.DLL? Det svaret er bare en enkel løsning på akkurat det problemet, det betyr ikke at man generellt skal slette alle partisjoner.

Lenke til kommentar

Det står i selve guiden at "Hvis du har en ASUS EEE med forhåndsinnstallert Linux, som meg, er det viktig at du fjerner alle partisjoner for så å opprette én NTFS-partisjon. Herfra er installasjonen som man husker den fra før.", men gjelder dette for en vanlig Asus bærbar??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...