Pizzaen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hei Er litt redd for at Cd rommen kommer til og ryke snart, og lurer på hvordan jeg da kan installere Xp på nytt viss den ryker?? Har hørt om at det går an og legge inn xp via en USB penn, men har ikke peiling på hvordan dette gjøres. Har en USB pen på 4 gig ligende og lurer på hvordan jeg kan bruke den til og installere Xp via USB? Pc'n min heter ASUS A6Ja viss det er noe nøye... Endret 4. oktober 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
HanssA Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kan du ikke bare kjøpe en ny cd' rom da? Du trenger vel cd rom uansett så da er det jo like greit å bare kjøpe ny.. koster ikke mye engang=) Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Kan du ikke bare kjøpe en ny cd' rom da? Du trenger vel cd rom uansett så da er det jo like greit å bare kjøpe ny.. koster ikke mye engang=) Dette er en bærbar pc så tror ikke det er så enkelt... Pluss at dette er en ganske gammel pc så den varer nåkk ikke så lenge til, så er ikke noe vits og bruke penger på... Eneste jeg trenger cd rommen til er og installere Xp, har en annen pc som jeg bruker til filserver og den brenner jeg ut cd'r med Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvis du er så hardcore at du har filserver hjemme burde jo Googling ikke være så vanskelig: http://itpro.no/art/12969.html Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvis du er så hardcore at du har filserver hjemme burde jo Googling ikke være så vanskelig: http://itpro.no/art/12969.html Så den der, men den er jo til ASUS EEE, men får prøve den. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror det går for det samme... Regner jeg med! Men du! Du må vite om maskinen kan boote fra USB dingser... Min Toshiba fra 2004/2005 greier det. (M2). Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror det går for det samme... Regner jeg med! Men du! Du må vite om maskinen kan boote fra USB dingser... Min Toshiba fra 2004/2005 greier det. (M2). Skall se nærmere på guiden når jeg kommer hjem fra en kompiss Blir nåkk en edit om hvordan det gikk Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Beklager bumping av gammel tråd, men ser nå at du må slette alle partisjoner, noe jeg ikke vill. Finnes det en annen måte og gjøre dette på der du ikke sletter alle partisjoner?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Man trenger da overhodet ikke å slette noen partisjon for å installere XP. Sjekket den guiden, og tror du har hengt deg opp i et svar til han som manglet HAL.DLL? Det svaret er bare en enkel løsning på akkurat det problemet, det betyr ikke at man generellt skal slette alle partisjoner. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Det står i selve guiden at "Hvis du har en ASUS EEE med forhåndsinnstallert Linux, som meg, er det viktig at du fjerner alle partisjoner for så å opprette én NTFS-partisjon. Herfra er installasjonen som man husker den fra før.", men gjelder dette for en vanlig Asus bærbar?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 OK, hvis du har Linux så forandrer det problemstillingen fullstendig. Hadde du tenkt deg å ha både Linux og XP samtidig? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har xp også kunne jeg tenkt meg og installere xp over xp, altså formatere disk C (disken xp er installert på) også legge inn xp på disk C etter formatering. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Slik jeg leser det du skriver så sier du i #10 at du har Linux, men nå sier du at du har XP? Jeg følger ikke helt med ... Har du XP så er det helt kurant å installere XP på nytt, med formatering. Standard prosedyre. http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har ikke linux Det var han som skrev guiden som har linux, der det står "som meg" er det han som har skrevet guiden som har skrevet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Oj, ser det nå. Det hender jeg leser for kjapt, det var jo en skikkelig blings. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå