Muffinman Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hva ville DU eid? En Celly 2.0GHz med Radeon 9700 kort, eller en P4 2,66 GHz med Radeon 7500 kort? Ville du bodd i en luksuriøs villa og kjørt en rusten Lada, eller ville du bodd i en pillråtten rønne og kjørt Ferrari? Når skal man få med seg at spillytelse er summen av alle ledd som er relevant for slik ytelse? cpu/minne/skjermkort/hovedkort osv. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hva ville DU eid? En Celly 2.0GHz med Radeon 9700 kort, eller en P4 2,66 GHz med Radeon 7500 kort? Ville du bodd i en luksuriøs villa og kjørt en rusten Lada, eller ville du bodd i en pillråtten rønne og kjørt Ferrari? Når skal man få med seg at spillytelse er summen av alle ledd som er relevant for slik ytelse? cpu/minne/skjermkort/hovedkort osv. Å hjelpe seg.. du klarte ikke å resonere så langt at alt var likt bortsett fra cpu og hovedkort? Vrient? Og jeg ville heller bodd i en luksuriøs villa og kjørt rusten lada. Teit sammenligning. Konseptet er, HVEM yter best under spill (spill, generelt - alt av spill.). Jeg regner med INGEN klarer å svare på det, for det blir ALT for mye kverrulering og pisspreik. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hva ville DU eid? En Celly 2.0GHz med Radeon 9700 kort, eller en P4 2,66 GHz med Radeon 7500 kort? Ville du bodd i en luksuriøs villa og kjørt en rusten Lada, eller ville du bodd i en pillråtten rønne og kjørt Ferrari? Når skal man få med seg at spillytelse er summen av alle ledd som er relevant for slik ytelse? cpu/minne/skjermkort/hovedkort osv. Glemte forresten å nevne det, grunnen til at jeg skrev det er: Ja, jeg er enig med det. Det er lite vits å ha en P4 30002403 GHz maskin til spill. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Har dårlig råd . Skal ikke overklokke , men bruker den mest til spill ,filmtitting , brenning osv. Trenger råd om jeg skal kjøpe Pentium eller Celeron ,og Hva er forskjellen på hastigheten ? Kjøp først en P4 2-2.4 GHz og et ATI radeon 9500 pro kort senere hvis du har litt dårlig råd akkurat nå 8) Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Sitter her med en PC jeg kjøpte for 1500 kr, 1 uke gammel Celeron 2.0 klokket opp til 2,86 ( orginal kjøling ) 1 Gig Geil Ram ( kastet ut ram brikkene som satt i maskinen, fungerte helt fint ) Abit BH7 hovedkort Asus Gforce4 4800 skjermkort 3Dmark 2001SE = 11332 poeng Synes det er grei poeng sum på en maskin som ikke egner seg å spille på Spiller mye Raven-Shield, mange sliter med lav FPS i det spillet, men jeg ligger på rundt 100 frames, faller selvsagt noen ganger under store firefights, men spillet flyter hele tiden. MAnge med PEntium 4 og AMD som sliter med 30 fps og mindre. Selvom de har gode skjermkort slikt som GF4 og Radeon 9700 Til sammenligning har jeg også en Amd XP2100+ basert maskin, med samme skjermkort får jeg nesten 9000 poeng i 3Dmark 2001SE Sjekk alle drivere, skjermkort, lydkort, hovedkort osv osv Så tror jeg nok at Celeron duger bra i spill fremdeles. Skal foresten snart gå til innkjøp av en P4 3.06 Ghz, kommer tilbake med en sammenligning da Divemaster Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hva ville DU eid? En Celly 2.0GHz med Radeon 9700 kort, eller en P4 2,66 GHz med Radeon 7500 kort? Ville eid P4 2,66ghz og Raedon 7500. Hadde solgt 7500 kortet og kjøpt 9500 og klokket til 9700. Hadde jeg valgt C 2,0 ghz og 9700 grafikkort hadde jeg nesten ikke fått en dritt for prosessoren, og hadde måttet betale 2500kr for en P4 2,66ghz. Sorry, men Celeron suger hardt. Kjøp heller billig amd xp cpu enn billig celeron. Ikke tvil om hva som gir mest ytelse for pengene. At Celeron og P4 ikke gir stor ytelesforskjell på 3Dmarks er ikke merkelig da 3dmarks tester grafikkortet, ikke cpu. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hva ville DU eid? En Celly 2.0GHz med Radeon 9700 kort, eller en P4 2,66 GHz med Radeon 7500 kort? Jeg vil gått for Celly 2.0 GHz og Radeon 9700, deretter solgt Celly'n og kjøpt meg en passende P4.. 8) Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Klart celeron er en dårligere cpu, enn både AMD og P4, men det finnes faktisk folk som kan ha like stor glede av en Celeron som andre folk har av en P4. Det kommer jo helt ann på hva man skal bruke den til. At 3Dmark 2001 ikke tester cpu er jo iværtfall ikke riktig, jo raskere og bedere cpu du har, jo flere poeng. Du trenger jo både Rask cpu og rask ram for å sende data til grafikk kortet raskt nok. Jeg har nå kjørt AMD i 2 år, er storfornøyd med det. Jeg velger nå P4 for å se hvordan intel klarer seg til mitt bruk. Til mitt daglige bruk nå om dagen, yter faktisk celeron bedere enn min AMD 2100+ ( de koster det samme omtrent ) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Nå som alle er enige kan jeg få legge til noe konstruktivt? Kan snakket i denne tråden, og i fremtidige gå over til P4 Celeron? For Celeron I og II har vært ganske geniale. Og kan folk heller si "kontra" i stedet for "VS"? Det blir for mange "A VS B" tråder her, og det er ikke godt å vite om det er boksekamper det handler om, eller hva det nå er. Når jeg tenker "kontra", så tenker jeg "enten den ene, eller den andre", men når jeg tenker "VS", så blir det mer "The fight is on. Let's attack our favorites opponent head on." Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hva med å kjøpe en XP1700 eller XP1800 TbredB? De kan klokkes langt og er mye bedre enn celeron. Celeron er sikkert ok, men det er ikke noen rå ytelse på dem. Ville heller kjøpt en billig P4 enn en celeron hvis du absolutt må ha Intel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå