Gå til innhold

HDD'ene slår seg av etter 20min, er det vits?

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

På Vista så slår HDD'ene seg av etter 20min innaktivitet, er det vits å ha på det?

Jeg hører stadig vekk at de skrur seg på igjen etter en stund, når jeg skal høre på musikk fra de diskene eller bruker uTorrent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

ok, fek.s hvis jeg bare bruker filer fra OS HDD og plutselig bestemmer meg får å høre på musikk så har jeg kanskje filer fordelt ut på flere disker og da vil jo de aktivere seg når WMP blar gjennom filene. Det er sånne små ting som gjør at de skrur seg på igjen, de er nesten aktive konstant egentlig men skrur seg av hvis jeg ikke driver med de HDDene.

Men hvis uTorrent står på og jeg er ute, da er det greit at de andre diskene er slått av, men ikke at de skrur seg av og på etter bare 20-30 min, virker som de sliter mer på diskene av å gjøre det enn å bare la de spinne?

Lenke til kommentar

Det er mindre jobb for en spindelmotor å holde en disk oppspunnet/i rotasjon enn stadig nedspinn/oppspinning.

Dette er først og fremst en batterisparefunksjon tiltenkt bærbare fra starten av.

Holde en disk i spinn bruker ikke mange wattene når man ser på det fra en stasjonær PC sitt ståsted (det er spinup som bruker mest effekt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...