Crowly Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 En komite for nybegynnere?Håper du ikke mener en for og med nybegynnere Da er det en stor mulighet for at tråden blir fyllt med dårlig kode Tenkte ikke så mye på hvem som skal være i en slik komitè, du har ett godt poeng. Tenkte bare at vi kunne ha to (eller flere) kategorier, hvor nybegynner kategorien vil godta kode som slik kobler du til en database, slik utfører du en spørring osv. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Problemet er at folk ikke vet hvilken kategori de hører til... Ja, ser problemet med eget underfora for oss som kan det vi driver med. Men hvorfor skal man egentlig skille mellom PHP/java/c# osv for oss som kan avansert kode? Jeg savner faktisk en egen kategori rett under "programmering" som heter noe sånt som "avansert programmering" eller lignende. Kan til nød skille mellom språk som er objektorienterte eller ei.. For det er mange interesante problemstillinger som dukker opp, som gjerne ikke er spesifikke for ett språk. Derfor er det veldig synd at diskusjon.no har kategorisert programmeringsdelen såpass mye. -- For å hindre hvem som helst å spamme i "avansert-programmering"-kategorien, får vi lage våres egen "captcha": En programmerings-oppgave, aka en funskjon som benytter et par-tre metodekall, litt rekursjon, etc, også må man oppgi hva funksjonen returnerer.. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Dette høres vell sikkert dumt ut. Hva med å lage et lite skript der vi samler alle skriptene før de godkjenes av en "Proff" og derretter flyttes inn i Kodesnutt stickyen. Folk kan også gi terningkast på kodesnuttene og "Proffen" må da ta til følge om koden får mange gode terningkast. om det er en som har gitt en kodesnutt terningkast 6 så er det jo opp til "Proffen" og avgjøre om koden kommer inn i stickyen eller ikke. Går det ann? Endret 7. oktober 2008 av Dryper Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trenger vel bare noen aktive moderatorer. Sette en sticky på topp med tittel "LES DETTE FØR DU POSTER". Forumnavnet og stickyen burde være informasjon nok for de fleste ... Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette høres vell sikkert dumt ut, men hva om dere mekker et lite script der folk kan Poste alle kodesnutter som de måtte ha på lager, og så blir dem stemt over og de som får Min 4/6 stjerner eller noe slikt får komme i Kodesnutte posten Går det ann? Det er lett å lage, men kanskje ikke så enkelt å integrere med forumet her... samt kem skal få lov å stemme? Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Dette høres vell sikkert dumt ut, men hva om dere mekker et lite script der folk kan Poste alle kodesnutter som de måtte ha på lager, og så blir dem stemt over og de som får Min 4/6 stjerner eller noe slikt får komme i Kodesnutte posten Går det ann? Det er lett å lage, men kanskje ikke så enkelt å integrere med forumet her... samt kem skal få lov å stemme? Det går vel strengt talt ann å lage det utefor forumet også da ... Alle får stemmerett. men om det blir noe tull med at noen: if(2+2=4){ echo"LoLX"; }else{ echo "ROFL"; } så kan de lett ip bannes for å lage flere tulle innlegg i systemet. og "Proffen" kan lett se hva som skal godkjennes eller ikke.. om noen poster en slik kode og den får 100 6 terninger så vil jo ikke den bli lagt til uansett Men nå må det ikke bli slikt at der er koder som bare folk i Mensa klubben forstår, vi trenger noe for viderkommne og Endret 7. oktober 2008 av Dryper Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trenger vel bare noen aktive moderatorer.Sette en sticky på topp med tittel "LES DETTE FØR DU POSTER". Forumnavnet og stickyen burde være informasjon nok for de fleste ... Kan noen med hånda på hjertet si at de faktisk har lest disse trådene når man er ny på et forum? Er sikkert noen, men det er ikke mange Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trenger vel bare noen aktive moderatorer.Sette en sticky på topp med tittel "LES DETTE FØR DU POSTER". Forumnavnet og stickyen burde være informasjon nok for de fleste ... Kan noen med hånda på hjertet si at de faktisk har lest disse trådene når man er ny på et forum? Er sikkert noen, men det er ikke mange Enig her... VELDIG enig.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Men nå må det ikke bli slikt at der er koder som bare folk i Mensa klubben forstår, vi trenger noe for viderkommne og Haha - ikke forsnakk deg, nå! Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Men nå må det ikke bli slikt at der er koder som bare folk i Mensa klubben forstår, vi trenger noe for viderkommne og Haha - ikke forsnakk deg, nå! Sier ikke at jeg er pro nei..... -.- -.- Men jeg sier at jeg kan mer en echo""; nå................... Nybegynner Viderkommen Pro Leeet 1337 Haxor. Du fatter. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Det stoppet litt opp her, men jeg skal fikse dette i helga tenkte jeg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027467&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå