Gå til innhold

Flere linux filutforskere?

Anbefalte innlegg

Kan noen komme med forslag til alternative filutforskere til linux? Jeg klarer ikke å bli fortrolig med noen av de som er med som standard i de forskjellige distroene.

De jeg allerede har prøvd er:

- Konqueror; prøver å gjøre for mye på en gang (pluss at jeg kjører Gnome akkurat nå)

- Nautilus; relativt grei, men syns den er for rotete i selve filutlistinga. For mye luft i fillista.

- Midnight Commander; favoritten så lenge jeg ikke har gui oppe :) tungvindt å benytte til rydding på disken ;)

- Thunar; for enkel

Har ikke prøvd Dolphin ennå da jeg ikke har orket å installere kde4rammeverket bare av den grunn :)

Andre forslag? Felles for alle er at de har alt for mye luft. Noen kan mene at windows explorer og gjengen har for lite luft, men jeg liker at ting er litt tettere innpå hverandre.

Og den må ha liste/detalj-visning, takler ikke ikonvisning.

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg prøvd mange forskjellige fil utforskere. Men har selv gått for PCmanFM. Den er rett og slett utrolig bra. Eneste problemet jeg har opplevd er at den fryser om du har slått på miniatyr visning av bilder. Etter at jeg slo av dette har den fungert problemfritt.

Den er rask, enkel og bruke og krever nesten ingenting av systemet. Den har ikke har støtte for søppelkurv (kom ikke på noe bedre norsk ord). Så om du sletter en fil er den borte. Selv ser jeg ingen grunn til og slette en fil to ganger da, men noen vil kanskje si dette er ett minus. Absolutt verdt og prøve etter min mening.

En annen fil utforsker jeg kan anbefale er Thunar.

Lenke til kommentar
En annen fil utforsker jeg kan anbefale er Thunar.

Thunar er grei så lenge man ikke trenger tilgang til nettverk.

@indietrash: ballekreft er digg, har brukt mc siden v 4.0 (1997), og den har fremdeles ikke gitt meg noen problemer.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du stille, men det blir aldri i nærheten av ordentlig tett, selv med den på. Problemet er at ikonene er alt for store, så selv om de står aldri så tett blir det masse luft mellom teksten. Og hvis man bruker en mindre ikon-størrelse blir teksten for liten.

Her ser du nautilus med "tight" visning:

http://blogs.gnome.org/cneumair/files/2008...act-icons-2.png

Selv om det er alt for tett horisontalt er det hele to og en halv linje mellom hvert filnavn vertikalt.

Thunar bruker bare en linje mellom hvert filnavn:

http://www.frozenindustries.com/wp-content...6/10/thunar.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...