langtongting Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har en WRT54G som er litt trøblete av og til. Måtte resette den her for noen dager siden og den nekter virke med tidligere restorer jeg har lagret, så jeg må legge inn mine verdier på nytt. Problemet mitt er, når jeg slår på wep, så stopper all traffiken på min PC. PC`en kobler seg på nettverket med godkjent key og får ipadresse og alt, men jeg får ingen trafikk. Klarer ikke å pinge noe. Klarer heller ikke komme meg inn på routeren sin setup fra pc`en. Problemet er lokalt på maskinen, da jeg kommer på nett med både PSP og PS3. Hva må jeg gjøre for å få trafikk på PC`en min? Tips mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Legger du inn hexnøkkelen manuelt (26 tegn for 128bit / 10 tegn for 64bit)? Det er ikke alltid at generator som konverterer passord til hex-nøkkel fungerer likt. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Legger du inn hexnøkkelen manuelt (26 tegn for 128bit / 10 tegn for 64bit)?Det er ikke alltid at generator som konverterer passord til hex-nøkkel fungerer likt. Helt ærlig, så kopierer jeg tallrekken fra generatoren og inn i boksen som spør etter nøkkelen. Med det sagt, så kobler den til nettverket og ipadressen får den, men jeg får ingen kontakt eksternt, forbi routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ville prøvd å legge inn driver/software for trådløskortet på nytt. Evt så kan du prøve å disable software (ikke driveren) og heller bruke Windows sin pålogging. En annen ting du kan prøve er å resette winsock, men tviler på at det gjør noen forskjell. netsh winsock reset<enter> Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Bruker allerede Windows sin pålogging. Skal prøve å resette winsock, senere. Kjører med filter på mac-adresse nå, så litt sikkerhet er det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå