del_diablo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Titlen sier det........ Korte er skrudd av ved oppstart av "Sikkerhetsmessige årsaker" i følge supporten til Fujitsu Simens, og det er fortsatt det i Linux. Dette fikk jeg ut av .INF fila da: ;**************************************************************************************** ; ; NETR28.INF ; ; This installation script supports Windows Vista for the ; Ralink RT2860 series Wireless LAN Card. ; ; Copyright (c)2007, Ralink Technology Corp., All Rights Reserved ; Developed by RaLink Technology, Corp. -- http://www.ralinktech.com ; ;**************************************************************************************** Har heller ikke fått hjelp på Ubuntu sitt forum, kjører Hardy Heron her. Har vistnok driverne, sjekka. Men får ikke skru den på. Når jeg skrur av Ubuntu'n min, så står det også "Skrur av device" som er en USB dings jeg skaffa for å jobbe rundt problemet. Siden den skrur av den greia, burde det være en kommando for å skru WLAN korte mitt på. So help? Endret 4. oktober 2008 av del_diablo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Dukker kortet opp i lspci/lsusb? Har du mulighet til å gå inn i BIOS og skru på kortet? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Dukker kortet opp i lspci/lsusb? Jeg får op korte, og jeg har vistnok driverne. Ifølge .inf fila så er det et 2800 kort, og det kort. Og 2800 er under opne drivere faktisk............... Så jeg har. Får og frekvens og at det er et Ralink og litt mer. Men resten var verdiene har 0. Har du mulighet til å gå inn i BIOS og skru på kortet? Selvsagt er korte skrudd på i BIOS............. Hvordan ellers går det an å bruker det? Probleme er: KORTE MÅ SKRUES PÅ MANUELT FOR POKKER................ Hver bidige gang jeg booter til Windows må korte skrues på, og forestill deg at noen fjerner knappen for å gjøre dette. Probleme er at det er ingen knapp for å skru den helvetes dingsen på. Knappen var en tastekombinasion som var: "FN+F1". Disse existere jo ikke på Linux siden de var spesiet bygd in på PC'n. Ville heller ikke ha exister vis jeg installerte XP på den. http://support.fujitsu-siemens.com/WDB/FAQ...Search%20result Tror ikke jeg mangler drivere, foresten.......... Dette sier litt om probleme. Security reasons ser ut som noe for å låse til OS. Så hvordan skrur jeg av/på WLAN korte via terminalen? Endret 4. oktober 2008 av del_diablo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Beklager, ordla meg dårlig, mente bare at du skulle dobbeltskjekke at kortet var aktivert i BIOS. Forøvrig har jeg det samme kortet som deg, og jeg må på ingen måte "skru på" kortet. Men uansett så mener jeg at Ubuntu 8.04 ikke har drivere for RT2860 inne som standard, men at dette skal være inkludert i 8.10 som akkurat er kommet i beta nå. Så der bør det fungere ut av boksen. Hvis du ønsker å få det til i Hardy så er dette helt sikkert mulig, men den eneste guiden jeg fant var denne (kan være utdatert) http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=5114684 Kortet brukes forresten i Asus EEE901/1000, så det er mulig du finner noen guider ved å søke på det + ubuntu. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Tusen takk og god natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå