Gå til innhold

Gode intelligente drama-filmer

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Jeg liker følgende type filmer. Gode drama-filmer, kan godt være et slags kjærlighetsplott men ikke for forutsigbart. Gjerne filmer som beskriver forhold mellom mennesker med litt brain. Ikke dermed nødvendigvis folk som har doktorgrad i fysikk.

Noen som har tips til slike filmer eller har samme smak?

Jeg liker også helst at handlingen foregår i noenlunde samtid, ikke science fiction eller historiske filmer. Har ekstrem vegring mot bimbohumor, skrekk-filmer og simple action-filmer.

Dette virker sikkert temmelig kultur-pompøst og arrogant, men liker å se film og blir svært ofte skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pay it Forward like jeg, mest pga den har et nokså bra budskap/konsept som vi i verden har desverre begynt å miste.

The Shawshank Redemption er et MUST. Verdens beste film!

One Flew Over the Cuckoo's Nest

Vet ikke helt om de faller innenfor "intelligente drama", men de er svært bra drama filmer.

Kom på denne som ivertfall faller under som intelligent drama: Lord of the Flies (1963) 1990 versionen er bra også dersom svart/hvit filmer ikke likes.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jeg liker følgende type filmer. Gode drama-filmer, kan godt være et slags kjærlighetsplott men ikke for forutsigbart. Gjerne filmer som beskriver forhold mellom mennesker med litt brain. Ikke dermed nødvendigvis folk som har doktorgrad i fysikk.

Når det gjelder gode relasjonsdramaer kan jeg anbefale Stranger Than Fiction, den skulle passe deg ganske bra. Min favoritt dramafilm Jesse James er jo en periodefilm, så jeg vet ikke om du vil like den. Jeg støtter Eternal Sunshine.. og One Flew.. hvis du ikke har sett de enda er det bare å sette litt fart i kroppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...