FranzJosef Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg liker følgende type filmer. Gode drama-filmer, kan godt være et slags kjærlighetsplott men ikke for forutsigbart. Gjerne filmer som beskriver forhold mellom mennesker med litt brain. Ikke dermed nødvendigvis folk som har doktorgrad i fysikk. Noen som har tips til slike filmer eller har samme smak? Jeg liker også helst at handlingen foregår i noenlunde samtid, ikke science fiction eller historiske filmer. Har ekstrem vegring mot bimbohumor, skrekk-filmer og simple action-filmer. Dette virker sikkert temmelig kultur-pompøst og arrogant, men liker å se film og blir svært ofte skuffet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Eternal Sunshine of the Spotless Mind? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Der Freie Wille faller kanskje i smak? Fassbinder har dessuten mye bra, som f.eks. Angst essen Seele auf. Om du føler deg ambisiøs, vil jeg anbefale på det varmeste Berlin Alexanderplatz. Endret 4. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 The Deer Hunter The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford Du har sikkert sett dem, men jeg anbefaler de værtfall. Jesse James skuffet meg første gang men er utrolig sugen på en rewatch, filmen har en utrolig bra karakterutvikling. Samma med Deer Hunter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Richard Linklater har helt sikkert noe for deg. Dersom du er glad i god dialog og interaksjon mellom mennesker så er Before Sunrise (1995) / Before Sunset (2004) det du leter etter. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 The Painted Veil kan vel også falle under den katagorien. Støtter også LarsP sine forslag. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Closer. Masse drama, krangling, forføring, bedrag, gode dialoger og Clive Owen. Endret 4. oktober 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 De fleste av disse har jeg sett, men jeg takker for forslagene! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 The Green Mile tror jeg du hadde likt svært godt. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 David Gordon Green har laget veldig gode drama-filmer. George Washington, All The Real Girls og Snow Angels er sterke filmer alle sammen. Lenke til kommentar
Rino_ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Legends Of The Fall Utentvil tidenes beste film etter min mening! Men tiden befinner seg på 1900-tallet. Lenke til kommentar
calimariae Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 American Beauty. Heter forresten dramafilmer. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Pay it Forward like jeg, mest pga den har et nokså bra budskap/konsept som vi i verden har desverre begynt å miste. The Shawshank Redemption er et MUST. Verdens beste film! One Flew Over the Cuckoo's Nest Vet ikke helt om de faller innenfor "intelligente drama", men de er svært bra drama filmer. Kom på denne som ivertfall faller under som intelligent drama: Lord of the Flies (1963) 1990 versionen er bra også dersom svart/hvit filmer ikke likes. Endret 6. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg liker følgende type filmer. Gode drama-filmer, kan godt være et slags kjærlighetsplott men ikke for forutsigbart. Gjerne filmer som beskriver forhold mellom mennesker med litt brain. Ikke dermed nødvendigvis folk som har doktorgrad i fysikk. Når det gjelder gode relasjonsdramaer kan jeg anbefale Stranger Than Fiction, den skulle passe deg ganske bra. Min favoritt dramafilm Jesse James er jo en periodefilm, så jeg vet ikke om du vil like den. Jeg støtter Eternal Sunshine.. og One Flew.. hvis du ikke har sett de enda er det bare å sette litt fart i kroppen! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Støtter One Flew..., men har også et par forslag til. The Lifes of Other er en tysk film, som jeg tror vil passe ganske bra, men den er satt til tida når DDR eksisterte. Jeg tror også du ville likt Magnolia, og kanskje den australske Candy? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Trådstarter burde se 21 Grams, fantastisk drama Lenke til kommentar
safags Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Zodiac er verdt å se syntes jeg! : ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg har hørt at den tysk/fransk/belgiske Ich bin der wankerschlosse fra 1953 skal være superbra. Endret 7. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Gattaca. Nydelig film, med fantastisk musikk, plot og skuespillprestasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå