Sigveee Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Okey, jeg er helt ny til både Diskusjon.no og Linux. Så om jeg stiller noen dumme spørsmål må dere bare unnskylde meg - Det jeg har hørt er at man er nødt til og ha Nividia Gforce om man skal kjøre Guild Wars på dataen, men det er det jeg ikke har. Jeg har ATI og lurer på om det er mulig og kjøre Guild Wars helt fint uten Gforce? Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 i Windows, ja. er vel et Windows-spill. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hallo! Guild wars ser ut til å være ganske bra støttet. Du må bruke et program som heter Wine, som hjelper deg å kjøre windows-programmer i linux. Du må nok ikke ha nvidia for å spille GW, går fint med ati og, bare driveren er lagt inn. Her har du en guide: http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild_Wars_on_Wine i Windows, ja. er vel et Windows-spill. Prøver du å si at man ikke kan spille windows-spill i linux? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du sjekka denne sida? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=9194 Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Guild Wars skal kunne kjøre helt perfekt i Wine på linux, men så vidt jeg vet har ATi sine drivere litt trøbbel med wine. Tror det ble fiksa i 8.9 though. Lenke til kommentar
Sigveee Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Guild Wars skal kunne kjøre helt perfekt i Wine på linux, men så vidt jeg vet har ATi sine drivere litt trøbbel med wine. Tror det ble fiksa i 8.9 though. Storebroren til SIgve her, skal bare svare for han. Hvilke drivere er det som ligger i pakkebrønnen til Ubuntu da? Er de vi bruker her, og når vi starter det opp blir alt bare svart, noen mulighet å finne ut hvilken versjon som vi bruker? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ubuntu 8.04 kjører en eldre versjon av driverene som har trøbbel med wine (tror ubuntu kjører 8.4 eller noe slikt). Programmet envy er et fint program som tar seg av installasjon av nyeste drivere. Du kan jo sjekke rundt på nettet om hvordan andre ATi-brukere har fått Guild Wars til å funke =) Endret 4. oktober 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
Sigveee Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Ubuntu 8.04 kjører en eldre versjon av driverene som har trøbbel med wine (tror ubuntu kjører 8.4 eller noe slikt). Programmet envy er et fint program som tar seg av installasjon av nyeste drivere. Du kan jo sjekke rundt på nettet om hvordan andre ATi-brukere har fått Guild Wars til å funke =) Skal sjekke etter. Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå