mirene Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har en PC med både Windows XP og Vista instalert. Alt har fungert greit inntil for 3 dager siden. Det som skjer : der jeg får valget om Vista eller XP så vil ikke XP starte innlastingen nårr jeg velger denne. PC'en bare viser svart skjerm..og XP lastes ikke inn (Hardisken jobber ikke). Jeg har begge operativsystemene på samme hardisk og XP partisjonen er intakt å mulig å gå inn på gjennomn Vista. (Vista er på partisjon 2) Har alldri opplevd noe slikt som dette problemet. Er det noen som kan forklare hva som har skjedd..eller hvordan jeg kan reparere problemet ? På forhånd takk. Lenke til kommentar
CortexN Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dette kan skyldes et problem i boot-filene dine. Hadde et lignende problem, men det skjedde rett etter at jeg la inn XP som dual-boot. Info hentet fra følgende side: http://support.microsoft.com/kb/927391 Method 1: Repair the BCD store by using the Startup Repair option You can use the Startup Repair option in the Windows Recovery Environment to repair the BCD store. To do this, follow these steps: 1. Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start the computer. 2. Press a key when you are prompted. 3. Select a language, a time, a currency, and a keyboard or another input method, and then click Next. 4. Click Repair your computer. 5. Click the operating system that you want to repair, and then click Next. 6. In the System Recovery Options dialog box, click Startup Repair. 7. Restart the computer. Håper det er til hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå