marama Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Står sikkert 100 ganger fra før på dette forumet men.. kjøpte en Nintendo DS lite til min sønn i forrige uke da vi var i USA.. Kan jeg kjøpe en norsk DS lite lader eller må jeg ha en omformer til 110v. eller kan d gjøres så enkelt att jeg bare kapper av kontakten på den amerikanske kontakten å setter på en norsk en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan enten kjøpe en norsk lader eller en omformer. Selv bruker jeg en USB-lader som fungerer veldig bra. Kun 15 kr. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8441 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Står sikkert 100 ganger fra før på dette forumet men.. kjøpte en Nintendo DS lite til min sønn i forrige uke da vi var i USA.. Kan jeg kjøpe en norsk DS lite lader eller må jeg ha en omformer til 110v. eller kan d gjøres så enkelt att jeg bare kapper av kontakten på den amerikanske kontakten å setter på en norsk en? Du MÅ IKKE kappe av kontakten, den "boksen" du ser pluggene er festet på er strømomformeren som gjør om strømen fra kontakten til den mengden DS'en skal ha. Kapper du den av så sprenger/smelter du DS'en uansett om det er 110V eller 230V. DS'en tåler ikke det! (den skal bare ha 5v) Du kan kjøpe norsk strømforsyning: (denne har 2 plugger på fordi den passer til DS og Lite versionen) http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...cc29c9c21f8f86f Du kan gjøre som Øyvind sier og kjøpe en USB lader, men da er du avhenging av å lade via en USB på en data i nærheten. Tror ikke sønnen din vil like det, kontakter er overalt og mer tilgjengelig om han tar med seg DSen overalt. Endret 4. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
marama Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå