Nidaroo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg iallefall setter en pek på gode Western filmer, det er spennende. Det syntes iallefall jeg! Selve poenget med denne tråden vil være at jeg håper folk bidrar til gode Western filmer du har sett/hørt om, som er å anbefale... Skriv gjerne en liten kommentar med, om hva som er bra/dårlig med filmen(e).. Selv kan jeg ikke ATM komme på noen andre enn Deadwood. Må si det er en klassiker for seg selv, ikke bare at det er bassert på virkelige hendelser, men også hvordan alt foregår. Bare se og høre fra den tiden, gjør det hele svært spennende! Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 De gamle klassikerene som For a Fistfull of Dollars, For a few Dollars More, Good, Bad and the Ugly, Once Upon a time in the West må du ihvertfall få med deg om du ikke har sett dem før. Av nyere western vil jeg anbefale 3:10 to Yuma. (2007, om noen skulle være pirkete) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Den store Western-tråden! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Den store Western-tråden! Svært merkelig med tanke på jeg nylig søkte etter en "Western" relatert tråd. Men fikk dette: "Det oppstod en feil. Er du usikker på hvordan du bruker innstillingene, gå til hjelp". Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har fått sånn før jeg og. Men uansett, du kan nok ta noen tips utifra den tråden. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ingen som har noen ekstra bra på lager? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Once Upon A Time In The West. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Den har jeg faktisk sett, makan til bra film må jeg bare si! Nå som vi først resulterer "Once Upon A Time In The West", må det da vel være flere gode filmer som kan sammenlignes? Selv setter jeg litt ekstra på de eldre filmene tilbake til blant annet 50 talet. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Tja, du får jo ikke bedre western enn Once Upon A Time In The West, det finnes da mye annet bra. Noen personlige favoritter: - The Assassination Of Jesse James By The Coward James Ford - Unforgiven - Open Range - The Man Who Shot Liberty Valance - The Ox-bow Incident - Butch Cassidy & The Sundance id - Tombstone - High Plains Drifter - Pale Rider - The Proposition - High Noon - 3:10 To Yuma (remaken) Og muligens Dances With Wolves og A Fistful of Dynamite hvis de kan regnes som westernfilmer. Endret 2. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Av nyere western vil jeg anbefale 3:10 to Yuma. (2007, om noen skulle være pirkete) Den har jeg ikke sett, men dersom den er like bra som originalen fra 50-tallet... Jeg anbefaler absolutt originalen. Jeg er svak for western der det ikke er helt svart-hvitt framstilt hvem som er snill/helt og hvem som er slem/skurk. Og i kveld har jeg sett "hang 'em high" med Clint Eastwood. Handler vel så mye om rettsikkerhet og justismord som om slåssing, dreping og henging. Verdt en titt dersom man liker PK western med hjerne. Endret 2. november 2008 av Svinks Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Destry Rides Again Westernkomedie med James Stewart meget underholdende minutter Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Av nyere western vil jeg anbefale 3:10 to Yuma. (2007, om noen skulle være pirkete) Har selv sett den og syntes den var bra . Lenke til kommentar
afirm Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Av nyere western vil jeg anbefale 3:10 to Yuma. (2007, om noen skulle være pirkete) Har selv sett den og syntes den var bra . Såg den i går, og tykte det var ein fantastisk film! Meget, meget, meget god! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Tja, du får jo ikke bedre western enn Once Upon A Time In The West Jeg sliter litt med å bestemme meg for hvilken jeg liker mest av Once Upon A Time In The West og The Good, The Bad and The Ugly. Begge er mesterverk i mine øyne, underholder til tusen og er nesten feilfrie. Once Upon... har kanskje bittelitt mer dødtid, mens The Good,... har noe mer "Clint eier" men ikke så episk. Jeg klarer ikke å velge. Men så er det så fint at man må jo ikke velge heller. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Maverick. http://www.imdb.com/title/tt0110478/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå