krukmoen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har fått viruset/trojaneren Privacy remover m64 på en av mine pc'er. Når jeg starter maskinen på vanlig måte, kommer jeg til skrivebordet. Her blir skjermen blå med spyware-advarsel som bakgrunnsbilde. Ellers kan jeg ikke klikke på noe som helst på skrivebordet. Prøver også å starte maskinen i sikkermodus, både med og uten nettverk, men da slår maskinen seg på på nytt. Maskinen har oppdatert Norman Antivirus. Mitt spørsmål er: Hvordan skal jeg klare å komme inn på pc'en? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Har du mulighet til å åpne oppgavebehandleren (ctrl - alt - del) ? Har du mulighet til å laste ned Combofix og overføre denne til den infiserte pc'n? Endret 4. oktober 2008 av norbat Lenke til kommentar
krukmoen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du mulighet til å åpne oppgavebehandleren (ctrl - alt - del) ?Har du mulighet til å laste ned Combofix og overføre denne til den infiserte pc'n? Jeg kommer ikke inn i oppgavebehandleren. Får melding om at administrator har deaktivert denne funksjonen. Ser ut til at viruset gjør det slik at det aller meste er deaktivert. (Min bruker har administratorrettigheter). Har mulighet til å laste ned Combofix på en annen pc og overføre denne med minnepenn. Problemet er bare at på skrivebordet er også innstillinger, min datamaskin, kontrollpanel osv. deaktivert! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Se om du får lastet over combofix i normal/sikker modus. Hvis, så kjører du programmet. Om dette ikke går, så må du antakelig gå over til en bootbar cd av et slag. (ex. Avira sin variant) Lenke til kommentar
krukmoen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Se om du får lastet over combofix i normal/sikker modus. Hvis, så kjører du programmet. Om dette ikke går, så må du antakelig gå over til en bootbar cd av et slag. (ex. Avira sin variant) Kommer ikke inn gjennom sikker modus. Har lastet ned Avira og brent dette på en cd. Booter fra cd, velger scan og reparer og ser at programmet finner filene som er infiserte. Likevel får jeg ikke startet pc'en etterpå. Hva gjør jeg så? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er situasjonen lik den du har i 1.post eller mener du noe annet når du sier "får ikke startet pc'n"? Har du en win-xp cd? Hvis, så booter du med den og velger å starte gjenopprettingskonsollen (vanligvis ved å trykke E når dette valget kommer på skjermen). Velg installasjonen du ønsker å reparere (vanligvis er det bare ett valg) Fra ledetekst skriver du: chkdsk /r Lenke til kommentar
krukmoen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Er situasjonen lik den du har i 1.post eller mener du noe annet når du sier "får ikke startet pc'n"? Har du en win-xp cd? Hvis, så booter du med den og velger å starte gjenopprettingskonsollen (vanligvis ved å trykke E når dette valget kommer på skjermen). Velg installasjonen du ønsker å reparere (vanligvis er det bare ett valg) Fra ledetekst skriver du: chkdsk /r Uttrykte meg feil, situasjonen er slik som i 1. post. Kommer helt til skrivebordet, men får ikke gjort noe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå