Gå til innhold

HJELP! :) Trojanske hester..Virus..Et eller annet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Loggene ser rimlig greie ut.

 

Vi rydder og finner ut av dette.

At avg finner noe kan være falsk postetiv.

Det du har kjørt igjennom er kraftig og loggen ville vist om det var noe grums.

 

Vi rydder litt.

---

Du må fjerne enten avg eller mcaffe,kun et antirus på systemet.

---

Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc.

---

Last ned kjør CCleaner

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør og register-renser"svar ja til og reparere"-->backup svar ja når du blir spørt.

Kjør register-renser et par ganger til alle feil er borte.

---

Restart.

---

Ny runde med CCleaner.

Nå scanner du med ditt gjennværende antivirus.

Finner det noe må du ta med plassering.

Med det mener jeg eksp:c:\programfiler\diverse.exe

 

Så ser vi om det er noe som må fjernes manuelt eller er ok.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Okei. takk, skal prøve dette nå. :)

 

Jeg har prøvd å rydde litt og flytte litt fra c til d i tilfelle jeg måtte ta recovery, men får ofte feil om at filen er i bruk av et annet program og kan derfor ikke slettes/flyttes. Har fått samme beskjed i det siste ved forsøk på bruk av webkamera i msn eller skype, om at kameraet allerede er i bruk og ikke kan åpnes. Jeg håper ikke det betyr at noen sitter og spionerer på meg haha. Tenkte jeg bare skulle si i fra, i tilfelle det var relevant.

 

Nå skal jeg rydde litt!

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

nå har jeg ryddet opp og det ser ut til å være mye bedre! Den finner ikke lenger det den fant tidligere. Men nå popper det opp hele tiden "warnings" fra AVG om tracking cookies. Det er kanskje ikke noe å bry seg om? Men det popper opp ganske ofte, så det virker litt rart.

 

Men i hvertfall, webkamera fungerer igjen, det går an å slette og flytte på mapper og musa lever ikke sitt eget liv lenger, så det som var problemet i utgangspunktet ser i hvertfall ut til å ha løst seg inntil videre :)

Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

nå har jeg ryddet opp og det ser ut til å være mye bedre! Den finner ikke lenger det den fant tidligere. Men nå popper det opp hele tiden "warnings" fra AVG om tracking cookies. Det er kanskje ikke noe å bry seg om? Men det popper opp ganske ofte, så det virker litt rart.

 

Men i hvertfall, webkamera fungerer igjen, det går an å slette og flytte på mapper og musa lever ikke sitt eget liv lenger, så det som var problemet i utgangspunktet ser i hvertfall ut til å ha løst seg inntil videre :)

jeg ville hatt avinstalert avg og lasta ned avira http://www.free-av.com/ det er bedre, og ta regner med at cookies probmetet ditt forsvinner. :thumbup:

Lenke til kommentar
men gå inn på C disken program filene og slett McAfee mappene siden du bruker avira/avg og ikke Mcafee

du kan også avinstalere mcafee ved å laste ned Revo Uninstaller, da kan du fjerne alt etter macafee, men hvis du har fjerna mcafee i legg til /fjern programmer så må du glømme revo uninstaller å heller bare slette mappene til mcafee inne på min datamaskin

Lenke til kommentar
warnings" fra AVG om tracking cookies. Det er kanskje ikke noe å bry seg om? Men det popper opp ganske ofte, så det virker litt rart

Ja det er ikke farlig.

Du kan godt følge råd i de siste poster,avira er et bedere enn avg.

Du beholder MBAM og bruker den en gang iblant.

 

Surf trygt.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...