Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal sette opp et hjemmenettverk. Vi har i dag en d-link 614+ router med en DLINK Omni-Directional Outdoor Antenna. Vi har en stasjonær pc, samt to stk. bærbare.

Vi har i dag Telenor som isp.

Jeg vil sette opp et nettverk med kablet nettverk til stasjonærpc'n og trådløs forbindelse til bærbar pc'ene. Jeg har også planer om å investere i en trådløs skriver samt få i gang noe fildeling (trådløst).

Vi bruker antenna til å sende signal til nabohuset der svigerfar bor :).

Hva trenger jeg? Er det noen som kan sette opp et forslag på hva jeg trenger? Jeg er villig til å investere en del for å få dette til å virke.

Hva er NAS? Er dette noe jeg trenger?

Håper noen kan hjelpe meg.

mvh

Ingar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha fildeling av trådløst ville jeg absolutt gått for 802.11N standarden (draft 2.0) som gir økt ytelse. f.eks D-link 615.

NAS (Network attached storage). Er en enhet med harddisk som er koblet direkte til nettverket. Det gjør at man kan dele ut en harddisk uten at denne trenger å stå i en PC. Veldig bra løsning egentlig.

Når det gjelder trådløs skriver så bør du vurdere behovet der. Jeg ville heller ha gått for en nettverksskriver. En skriver du kobler rett inn i en switch / Trådløs router med ledning. Alle maskiner i nettverket kan få tilgang til denne.

Eller kan du bruke en hvilken som helst skriver og koble til denne NAS enheten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341436

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...