swatt32 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hadde noen, pc på seriveces hos infocre sjekk komponenter om de er brukt. Det er mye brukte deler som byttes på din pc hvis pc havner på inofcare. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Så sant du får ny-garanti på delene er vel det likegyldig? Lenke til kommentar
swatt32 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Så sant du får ny-garanti på delene er vel det likegyldig? Nei du har rett til ny deler jeg vet det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei du har rett til ny deler jeg vet det. Dersom du kjøper en ny vare skal det opplyses om tingens tilstand. Dersom ingenting opplyses om skal det forventes at det er en ny vare. Men dersom du sender noe inn til reparasjon så har du ikke rett på ny vare, men tilsvarende vare. Sender du inn en PC til rep og de bytter skjermkort så kan de godt bytte til et tilsvarende skjermkort, men dette må ikke være NYTT/ubrukt. Sender du inn en 37" TV til rep med ei selvpåført yttre skade så kan du få tilsendt tilbake en tilsvarende TV med en tilsvarende yttre skade. Dette skjer naturligvis ikke i hytt å pine, men dersom det må foretas en omlevering(skjerkort defekt og må byttes eller tv ikke lar seg reparere). Det er basert på forbrukerkjøpsloven. Så hvordan du "vet det" forstår eg ikke Lenke til kommentar
swatt32 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei du har rett til ny deler jeg vet det. Dersom du kjøper en ny vare skal det opplyses om tingens tilstand. Dersom ingenting opplyses om skal det forventes at det er en ny vare. Men dersom du sender noe inn til reparasjon så har du ikke rett på ny vare, men tilsvarende vare. Sender du inn en PC til rep og de bytter skjermkort så kan de godt bytte til et tilsvarende skjermkort, men dette må ikke være NYTT/ubrukt. Sender du inn en 37" TV til rep med ei selvpåført yttre skade så kan du få tilsendt tilbake en tilsvarende TV med en tilsvarende yttre skade. Dette skjer naturligvis ikke i hytt å pine, men dersom det må foretas en omlevering(skjerkort defekt og må byttes eller tv ikke lar seg reparere). Det er basert på forbrukerkjøpsloven. Så hvordan du "vet det" forstår eg ikke Takket vare intarne rutiner så vet jeg mye mere om Inofcare :)Så hva du for i din pc det ingen som gi til deg garanti Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå har du brukt 5 poster på å sværte IC uten å grunngi noen av dine påstander. Kom med litt fakta, henvis gjerne også til lovverk eller rutiner som du nevner. På meg virker du bare som en barnslig forsmådd kunde som ikke fikk viljen sin. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Mine erfaringer tilsier at IC er et tullefirma. Lenke til kommentar
swatt32 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå har du brukt 5 poster på å sværte IC uten å grunngi noen av dine påstander.Kom med litt fakta, henvis gjerne også til lovverk eller rutiner som du nevner. På meg virker du bare som en barnslig forsmådd kunde som ikke fikk viljen sin. Kanskje jeg er barnslig men ikke dum Men det fines faktisk folk jeg kjener som jobber på Infocare som forteller mye rart Bare spør folk her hvor lan tid måte folk vente på reperasjon av hp pc jeg kjenner mange som hadde dørlig erfaring med Infocare. Det er frist på 3 uker ikke 6 uker jeg tror du hadde blit forbanet Jeg har 4 stk pc hp som 2 av dem var på services på Infocare det tok nesten 7 uker på reperasjon.Så ikke fortell meg noe du ikke er opplevd. Jeg har merket meg på hdd på en av pc mine hvor hdd er byttet men det er ikke blit bytte i heletat det er bare kjørt recovery på pc jeg tok bildet av hdd og skrivet opp serienr fra hdd samme hdd fikk jeg tlb med ny image på pc Derfor mener jeg at infocare er tullete bedrift. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 ja du er tydligvis godt informert av dine venner. du vet at delene som IC bruker til å reparere som oftest kommer fra produsenten av maskinen? lang rep tid kan i flere tilfeller skyldes delevent fra produsenten som kun vil bruke deler som de "godkjenner" og ikke har noe med IC å gjøre. faktisk. Hvis delen er brukt så er den mest sannsynlig plukket av en lik maskin som hadde andre problemer som produsenten har fått sendt i retur for andre problemer, mens den delen som blir brukt omgijen var testet feilfri hos produsent. vis IC skal bytte en del i en maskin med noe annet en det de får tilsendt av produsenten av maskinen må de (så langt de følger rutiner) sende forespørsel til en person i det firmaet som må godkjenne delen som det skal byttes med. den tidsfristen du snakker om regner jeg med er reparasjonstiden vi snakker om, en avtale som er mellom IC og produsent og ikke regner delevent som reparasjonstid. som vil si at tiden "står stille" når IC venter på deler. dine innlegg om IC virker som de er lagd av en person som har lite kunnskap om hvordan en bedrift som driver med pcreparasjoner fungerer og har liten til ingen skikkelig informasjon om rutiner som er vanlig i slike bedrifter. enten det eller så vrenger du på fakta for å sverte bedriften. Lenke til kommentar
swatt32 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 ja du er tydligvis godt informert av dine venner. du vet at delene som IC bruker til å reparere som oftest kommer fra produsenten av maskinen? lang rep tid kan i flere tilfeller skyldes delevent fra produsenten som kun vil bruke deler som de "godkjenner" og ikke har noe med IC å gjøre. faktisk. Hvis delen er brukt så er den mest sannsynlig plukket av en lik maskin som hadde andre problemer som produsenten har fått sendt i retur for andre problemer, mens den delen som blir brukt omgijen var testet feilfri hos produsent. vis IC skal bytte en del i en maskin med noe annet en det de får tilsendt av produsenten av maskinen må de (så langt de følger rutiner) sende forespørsel til en person i det firmaet som må godkjenne delen som det skal byttes med. den tidsfristen du snakker om regner jeg med er reparasjonstiden vi snakker om, en avtale som er mellom IC og produsent og ikke regner delevent som reparasjonstid. som vil si at tiden "står stille" når IC venter på deler. dine innlegg om IC virker som de er lagd av en person som har lite kunnskap om hvordan en bedrift som driver med pcreparasjoner fungerer og har liten til ingen skikkelig informasjon om rutiner som er vanlig i slike bedrifter. enten det eller så vrenger du på fakta for å sverte bedriften. det er ikke så viktig lenge jeg gir fan i dem. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 ? hva er det egentlig du vil opnå med IC fiendtlige tråder når du er så useriøs? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Takket vare intarne rutiner så vet jeg mye mere om Inofcare :)Så hva du for i din pc det ingen som gi til deg garanti Alle de største PC-produsentene opplyser om at det byttes til nye eller tilsvarende deler i sine garantibetingelser. Du har heller ikke noe krav på nye deler, men du har krav på tilsvarende. Altså er det ikke noe i veien med at du får byttet ut et 3 år gammelt grafikkort med et brukt. Endret 4. oktober 2008 av TEE Lenke til kommentar
dozer22 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg ser det praktiseres mye god rettskrivning i denne tråden Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå har heller ikke jeg kalt deg dum. Du kommer med en rekke uttalelser uten å underbygge dem. Du sier at de har en frist på 3 uker. Hvor finner du den fristen? Hva vet du om min erfaring med IC? Vet du at jeg aldri har hatt produkter inne til service? Jeg har faktisk flere ganger hatt både laptoper og tv inne på IC. De gangene det har tatt ekstremt lanng tid har det vært fordi det har vært vanskelig å få deler fra produsent. Ic er forpliktet til å overholde avtalene som er gitt av produsent, ellers hadde de jo mistet disse avtalene umiddelbart. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå er ikke akkurat Infocare de mest seriøse bedriften jeg vet om. Er ikke alltid like positiv når noe må sendes inn, for å si det mildt. Har vel fått reparert ca 50 produkter hos infocare det siste året, og kan faktisk ikke huske å ha fått brukte produkter i retur (om jeg ikke har ønsket det - for det har jeg iblant). Sjekker oftest hva de har gjort, hva som er byttet og hva som sitter i. Ihvertfall når det gjelder PC'ene. Men, er mye bedre når man har onsite-support. Mye hyggeligere folk som kommer fra infocare (?), og man får sett hva slags ny del som blir satt i. Har kjeftet og fått mye dårlig service hos infocare, men aldri fått noen brukte deler satt inn i mine pcer. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Stenges da trådstarter kun er ute etter å sværte Infocare. Ønsker dere å diskutere særiøst rutiner eller liknende med butikken og verksteder må dere gjerne lage et nytt emne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg