shusjord Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Har nettop kjøpt/bygd en flunkende ny PC. Var første gangen og jeg har ikke greie på så mye mer enn det jeg har måttet lære meg for å bygge maskina. Nå var tida kommet for å installere OS og jeg skulle installere 64bit XP. Maskinen bootet fint den på XP-plata, men ettersom jeg tenkt å installere XP samt Vista på maskinen ble jeg usikker når det ble spørsmål under installasjonen om jeg ville opprette ny partisjon. Dermed skrudde jeg av maskina for å sjekke dette opp på nettet. Når jeg da prøvde å starte opp igjen, viste det seg at noe var gått galt; jeg kan komme inn i bios og leverandørlogoen vises, men etter dette står det bare en markør og blinker ut i det uendelige. Dette er på det punkt hvor det tidligere har kommet opp en melding om å sette inn Boot-cd. Så det jeg lurer på her er; hva tyder dette på, og hva kan jeg prøve for å få dette fikset? Min første tanke var at kanskje noe ble skrevet til harddisken under oppstarten av XP-installasjonen, og at dette "forvirret" oppstarten. i så fall må jeg vel formatere harddisken, og hvordan gjør jeg dette? Jeg har såklart prøvd å starte både med og uten XP-plate i stasjonen. Når den står i, kommer det klikkelyder fra CD-stasjonen og CD'en begynner aldri helt å snurre, slik en ripet CD kan høres ut. Hva kan dette bety? Jeg har også prøvd å bruke en knapp merket Clear CMOS på hovedkortet. Er litt usikker på hva dette vil si (Jævla MSI har skrevet en elendig manual, takker så mye) men jeg har altså prøvd dette. Hovedkortet er et MSI DKA790GX Platinium Hadde vært ekstemt kult om noen hadde kunnet hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan forsøke å kjøre dette programmet: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm Lenke til kommentar
shusjord Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Thnx! Skal prøve! Hatten av til deg, Svenni Endret 4. oktober 2008 av shusjord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå