Gå til innhold

På jakt etter den beste mobilen for internett surfing!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som emnetittelen sier, så er jeg på jakt etter en mobiltelefon som er god på internett surfing.. Det er også en fordel at det er litt lyd i høytalerene(helst stereo), vist man ser ett youtube klipp eller lignende..

Alternativene jeg tenker på er:

HTC Touch HD

Sony Ericsson Xperia X1

Nokia 5800 XM

Samsung i900

Stor skjerm og god oppløsning er jo viktig, men at det er godt med ram og en god CPU så det blir litt hastighet på internetten er også viktig.. Så jeg lurer litt på om internett på mobiler kan utnytte to kjerner.. For på Touch HD, X1 og i900 er det nok dobbel kjerne mens Nokiaen har kun en kjerne men høyere hastighet på den ene kjernen.. Så vist internett kun bruker en kjerne, slik som en del programmer gjør, så vil kanskje det kanskje føles kjappere på Nokia 5800!

For øyeblikket frister Xperia X1 veldig mye pga QWERTY tasteratur og 3" skjerm og bra oppløsning..

Men de andre er 3.2" og 3.8" skjermer, er litt usikker på åssen det er og trykke rett på skjermen når man har så stor skjerm.. Så kanskje ikke QWERTY tasteratur er så nødvendig? Jeg bruker MSN endel så det at man kan skrive rimelig kjapt og bra er litt småviktig.. Jeg hadde HTC diamond en stund og den 2.8" skjermen ble litt for liten og var ikke fornøyd tekstskriving..

Noen som har noen gode innspill til hvilken av disse jeg burde velge? Helst en god grunn for hvorfor jeg bør velge den ene eller den andre.. Det er ikke helt lett og bestemme seg med såpass mange alternativer.. Kanskje en av dere har bestemt dere for en av disse mobilene, så hadde vært greit og høre deres grunn for valget deres?

PS:Noen som har erfaring med Super3g hastighet i kr.sand område? vurdere Telenor eller Netcom sitt Fri kveld og helge abonnement!

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan du finne en detaljer test av Iphone, Omnia og Diamond. Denne inkludere også en vurdering a surfe egenskaper og QWERTY tasteraturene.

NB: Nyere ROM en den brukt i testen er tilgjengelig for Omnia og den har nå vibrasjons feedback tilbake i alle modus.

Xperia ser flott ut, har stor skjermoppløsning, fysisk tastur m.m. , men hvis surfing er det vikitigste da er kanske Touch HD et bedre alternativ med sin 3.8" skjerm vs Xperias 3".

Hvis du ikke trenger en Windows Mobile telefon, så er Nokia Express 5800, Iphone , Samsung M8800 or LG RC910 ok alternativer.

Har selv en Omnia og er fornøyd med denne, I landskap orientasjon er QWERTY tastauret veldig enkelt å skrive med.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...