aloras Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Sitter nå og spiller siste delen av mgs2. Har nettopp sett den lange cut-scenen der colonel og Rose forklarer mye forskjellig, i forkant av fighten med Solidus. Er sent og er utrolig trøtt, og klarer derfor ikke å spille siste bossen nå, men det skal gjøres i morgen etter jobb Uansett. Trenger litt forklaring til det som har blitt fortalt FØR evt. cutscenes etter at jeg har tatt Solidus. Colonel snakket om at han ikke var ekte, at han var digital. Men hvem var han skapt av? Og hvordan har Rose blitt blandet inn i bildet? Og når det gjelder patriotene, så trodde jeg i begynnelsen at Solidus var på samme lag som de. Dette er da feil har jeg fortått, men forstår fortsatt ikke alt det som har blitt sagt. Slik jeg forstår det, så vil Solidus ha alle makten for seg selv. Han vil at Liquid, Snake og han selv skal være "Sons of Liberty" og være de som har all makta. Hvordan kunne forresten Liquid overleve i en arm, som er plantet på Ocelot forresten? Og når det gjelder Olga, hvordan står hun inne i dette? Er rett og slett en del som må oppklares her, hvis jeg skal virkelig skal nyte de siste cutscenene jeg forventer på slutten av spillet. Så om det er noen diehard metal gear solid fans der ute (som jeg regner med det er), så hadde det vært fint om noen gadd å forklare meg i alle fall the basics her. Har kun spilt MGS1 og MGS2, så vennligst ikke røp noen spoilere fra 3'ern og 4'ern. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 All den informasjonen man får under Arsenal-sekvensen er en omveltning av det tidligere plottet. Orginalt skulle man redde President Johnson, og eliminere terroristene. Det viser seg at den egentlige planen var å teste Arsenal sin AI, eller kunstige intligens. Om AI'en ville klare å håndtere den mest kompliserte situasjonen som noen gang har hendt, ville S3-planen være en realitet. Patriotene, som står bak det hele, valgte å bruke Shadow Moses hendelsen (MGS 1) som utgangspunkt for å teste AI'en. S3-planen, som blir nevnt står egentlig for "Selection for Societal Sanity", og ikke "Solid Snake Simulation" slik Solidus trodde. Solidus trodde at S3 var en plan som skulle konstruere den perfekte soldat, som igjen tar utgangspunk i Solid Snake. Av denne grunn valgte Patriotene Shadow Moses (MGS 1) som beste "hendelse", for å konstruere den beste soldaten. Og det er selvfølgelig Raiden som er forsøkskaninen i dette eksperimentet. Egentlig, er S3 en plan som skal kontrollere den informasjonen som blir lagt ut, slik at unødvendig informasjon aldri vil bli offentliggjort. Dette kommer av at Patriotene mener at all den unødvendige informasjonen som er å få tak i, hemmer menneskets utvikling, og vil dermed få slutt på det. Solidus og Patriotene var aldri på samme lag. Tidligere (i MGS 1) var Solidus president. Men ettersom at Solidus sto bak Shadow Moses gjemte han seg fra Patriotene. Så når han først dukker opp igjen og prøver å kvitte seg med Patriotene er det fordi at Solidus ikke vil at fremtiden skal bli kontrollert av Patriotene. Videre vil Solidus at han skal bli skrevet om i historie-bøkene sammen med sine brødre (Solid og Liquid). For deres historie er en historie som Patriotene ikke vil fortelle. Colonel og Rose, er faktiske personer i MGS-universet. Men i MGS 2, er Colonel egentlig aldri med. Han er rett og slett AI'en som snakker med Raiden under hele hans oppdrag. Rose derimot, er ikke en simulering frem til Arsenal delen av spillet. Du la kanskje merke til at en Codec-samtale med Rose ble kjapt avbrutt i det hun sa at hun var gravid. Her ble signalet hennes brutt, og en AI-simulert Rose tar over for den faktiske Rose. Olga er, som du kanskje ikke fikk med deg, en agent for Patriotene. Egentlig stiller hun seg mot det meste som skjer i løpet av spillet. Men barnet som hun har, ble stjålet av Patriotene og Olga ble presset til å være en agent for Patriotene under Plant-oppdraget. Gjorde hun ikke dette, så ville Patriotene drepe barnet hennes. Raiden sine nanomaskiner holder også liv i barnet. Hvis Patriotene mister signalet fra Raiden sine nanomaskiner, så vil barnet også dø. Dette fører igjen til at Raiden får et dillemma når kampen mot Solidus nærmer seg. (Solidus vil ha informasjonen som ligger i Raidens nanomaskiner, da de kan fortelle han hvor Patriotene er.) For selv om Raiden vil at Patriotene sin plan ikke skal være en suksess, så vil han i løpet av den prossessen ta livet av Olga sitt barn. Det hele med Ocelot sin arm vil bli forklart i MGS 4. Jeg håper at dette var en forståelig forklaring på det som ble forklart i de siste scenene før Solidus-kampen. Selv skrev jeg dette ut i fra det jeg kan huske, så noen detaljer kan være feil. Kos deg videre med serien. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 En utrolig stor takk til deg DeNile! Veldig mye som gikk opp for meg nå, men har et par følgespørsmål så du kanskje også kan svare på? 1. I MGS1 fikk vi se en cutscene helt på slutten, der Solidus og Ocelot snakker om at de har tegningene til Metal Gear RAY (syns jeg huske). Så på dette stadiet var Solidus og Liquid åpenbart på samme lag. Jeg vet nå at Solidus ikke er på patriotenes side, men hva med Ocelot? Ocelot visste jo at hele hendelsen var iscenesatt for å teste Arsenal's AI, noe Solidus ikke visste. Er altså Ocelot på patriotenes lag? I så fall kan han vel ikke få mye makt, siden det er patriotene som styrer alt. Og hvor står Liquid i denne situasjonen? Slik jeg forstår det fra cutscenesene så er det Liquid som tar kontrollen over Ocelot i ny og ne. Er Ocelot og Liquid ute etter det samme? 2. Hvordan er det nanomaskinene fungerer? Det hender av og til at Raiden eller Liquid må snakke med andre mennesker via nano-communication. Hvorfor snakke med hverandre på denne måten når de står 1 meter fra hverandre? Og har Raiden fått plassert nanotmaskiner inne i kroppen? Hva slags informasjon er det som er lagret i Raiden's nanomaskiner som kan hjelpe Solidus med å finne patriotene? Vil heller Raiden at Solidus skal komme seirende ut av det, enn at patriotene fortsatt skal ha makta? Hvis det er noen av disse spørsmålene som blir besvart i senere cutscenes, så bare si at det kommer. Vil som sagt ikke bli spoilet på noen måte Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I den klassiske telefonsamtalen som er på slutten av alle MGS spill, så avslører Ocelot i MGS 1, at det var Solidus som sto bak hele Shadow Moses. På dette tidspunktet har ingen av de noen tegninger til Ray, eller andre Metal Gear modeller. Ocelot har derimot all dataen som ble lagret under Rex sin konstruering. Så han har i realiteten bare "tegningene" til Rex. Ray var et Metal Gear prosjekt som den amerikanske marinen stod for. Dette var noe verken Ocelot eller Solidus hadde kontroll over, noe som resulterer i at Ocelot stjeler Ray i løpet av Tanker oppdraget. Det er riktig det du sier om at Ocelot og Solidus er på lag allerede i MGS 1. Det er nemlig Ocelot som hjelper Solidus med å gå i skjul de fire årene han gjemmer seg før MGS 2 finner sted. Nanomaskiner, eller nanoroboter, er ganske enkelt roboter som er mikroskopisk små (10-9 nanometer i følge wikipedia). Forskere har enda ikke klart å lage nanoroboter som fungerer helt. Men i teorien kan disse nanorobotene sendes inn i kroppen slik at de kan utføre diverse handlinger som å finne kreftsvulster og deretter drepe alle kreftcellene. I MGS-universet så blir soldater utstyrt med nanomaskiner. Dette skjer ved at man tømmer personen for blod, og erstatter det med nanomaskiner. Det er tydelig da at nanomaskinene holder kroppen gående ved forskjellige biologiske handlinger som er livnødvendige. Så når noen bruker "nano-communiacation", så er det rett og slett nanomaskinene til personene som kommuniserer med hverandre. Helt hvordan dette fungerer er jeg usikker på, da det for øyeblikket ikke er blit vitenskapelig bevist at nanomaskiner kan gjøre dette. Som nevnt, så har Raiden nanomaskiner som gir Patriotene signaler om han lever eller ikke. Skulle han dø, vil Olga sitt barn dø også. Solidus vet om dette. Så når det er informasjon som blir sendt til Patriotene fra Raiden sine nanomaskiner, så må det også være informasjon om hvor Patriotene oppholder seg. Derfor vil Solidus ta livet av Raiden. Raiden er ikke en dum gutt. Det er ikke helt utenkelig at han vurderte å bli drept for å bli kvitt Patriotene da de begynner å ligne en sinnsforvirret diktator. Men i den siste samtalen med Colonel og Rose, så sier Raiden at han ikke vil sloss med Solidus. Men etter at Colonel påpeker at Olga sitt barn vil dø som følge av det, så velger Raiden i stedet å sloss med Solidus. Jeg vil desverre ikke uttale meg om alle Ocelot og Liquid relaterte spørsmål, da alle disse spørsmålene blir besvart i MGS 3 og 4. Om du vil ha disse spørsmålene besvart så kan du heller påpeke det seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå