Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en min slår seg bare av etter en stund

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt nye skjermkort i forrige uke (evga 9800gtx+), det funket helt til pc'en bare slo seg plutselig av. Kan det være strømforsyningen som er for liten/dårlig? Har en 460W strømforsyning, billig dritt som jeg fikk ilag med kabinett.

Specs:

MSI K9AG Neo2-Digital

AMD Athlon 64 X2 6000+

GeIL Value DDR2-800 4096 MB

WD 320GB IDE HDD

EVGA GeForce 9800 GTX+

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det enten er strømforsyningen som ikke har nok å gi eller en opphetet cpu.

450w høres meget minimalt ut ift specs`ene dine.

Har du en kraftigere en du kan teste med?

Hvis ikke så ville jeg ikke løpt rett på butikken. Jeg ser at du har en AMD-prosessor og disse beskytter seg selv fra overoppheting ved at de slår seg av når de nærmer seg kritiske temperaturer. Du kan f.eks. laste ned et program som heter speedfan som måler temperaturene dine. Er litt usikker rundt hva som er kritisk temperatur for en Amd-cpu, men for intel så er det mellom 70 og 90 grader ©.

Årsaken til at dette skjer nå kan være pga den ekstra varmen som ditt fete nye skjermkort produserer. Ved tung belastning vil det produseres mer varme i kabinett og ved dårlig luftgjennomstrømning vil temperaturen bare øke og øke. Sjekk temperaturene først før du evt går for nye strømforsyning.

Og husk, i forumer vil man ofte få motstridende svar så test heller gratis løsninger før du tester kostbare løsninger!

Lenke til kommentar

Speca ligner veldig mye på mine, menneh dette problemet kom først plutselig etter kanskje 1 år.. og det ble mer ille når jeg la opp gamingen :s så kanskje det kan være noe annet ?

uansett så har jeg åpnet kabinettet nå og temperaturern har gått ned i speedfan ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...