Kajac Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Heisann Tenker å kjøpe en skrothaug til 10000-12000 kr når jeg får lappen, akkurat bra nok til å få meg frem og tilbake til skolen. Går på skole i en annen kommune enn jeg bor i, så det går skjelden buss ut dit. er 16 Km fra heimen til skolen, og ingen bompengestasjoner. Jeg lurer på hva det vil koste i året med en bil, men minimale utgifter. Har da tenkt slik: Bil uten forsikring (ja, jeg skal ha den derre påbudte forsikringen), ca 1 tank i måneden (skal ikke cruise så mye rundt på fritiden), årsavgift og eventuelle bompenger (tror ikke dette vil overstige mer enn 150 kr måneden) + alle avgiftene jeg har glemt. Hva vil den totale prisen pr. år bli med dette "forbruket"? Takk for svar Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Bare en tanke. En såpass billig bil er sannsynligvis av litt eldre sort. Dermed er det sikkert et par tre ting som ryker i året. Hvis du ikke kan skru selv, blir dette fort dyrere enn hele bilen. Selv om planen er å ikke bruke bilen så mye, vet jeg av erfaring at det kan slå feil. Bensin: 10 000kr Forsikring: 5000kr Årsavgift: 2700kr Reparasjon: 3000kr Dekk: 500kr Øvrig: 500kr Total: 21 700kr Mitt forslag til minimum regnestykke ender på 21 700kr, men tipper egentlig at det blir på nærmere 25000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå