Gå til innhold

Hm/Bm akkorder til gitar?


Bluebeard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm og Bm er den samme ja...

 

Bm_Guitar_Chord.gif

 

Dette er den vanligste men jeg foretrekker heller å bruke et standard moll grep i 7 bånd, men gjør som du vil... dette er den de anbefaler...

Takk :D (shit Barre akkord :( )

 

Men hva mente du med at du foretrakk å bruke standard moll grep i 7 bånd? Kan du vise? :D Takk! ;)

Lenke til kommentar

Med standard moll grep (når du skal ha en Hm) holder du en barre hvor H ligger på E - strengen (altså 7. bånd) og holder i 9. på A strengen og D strengen...

 

Du kan si at du bare flytter Em nedover og teller hvilken tone du vil ha... Jeg syns den er lettere fordi du bare bruker to fingre utenom barre'n...

 

PS: Fant ikke bilde av den i farten men håper du forstod forklaringen :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Med standard moll grep (når du skal ha en Hm) holder du en barre hvor H ligger på E - strengen (altså 7. bånd) og holder i 9. på A strengen og D strengen...

 

Du kan si at du bare flytter Em nedover og teller hvilken tone du vil ha... Jeg syns den er lettere fordi du bare bruker to fingre utenom barre'n...

 

PS: Fant ikke bilde av den i farten men håper du forstod forklaringen :p

 

Hvis Hm og Bm er det samme så kan du også spille Hm slik også: Istedenfor å ha barre grep over andre bånd har du bare pekefinger på den lyseste strenger på andre bånd og resten som vist på bildet Birthe sendte deg. Hvis du har fått i tak i deg en De Lillos gitarbok står Hm forklart på 3 måter(Hm m/ barre, Hm u/ barre og Jukse Hm)

 

Håper du fikk svaret på det du trengte nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...