Bluebeard Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hallo, lurer litt på hvordan en Hm/Bm akkord ser ut? Er de det samme? Eller har jeg kanskje misforstått? Vil helst ha den vanlige versonen, søkte det opp på google og da fikk jeg masse forskjellige versoner, (jeg er ganske nybegynner) Takk på forhånd Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hm og Bm er den samme ja... Dette er den vanligste men jeg foretrekker heller å bruke et standard moll grep i 7 bånd, men gjør som du vil... dette er den de anbefaler... Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Hm og Bm er den samme ja... Dette er den vanligste men jeg foretrekker heller å bruke et standard moll grep i 7 bånd, men gjør som du vil... dette er den de anbefaler... Takk (shit Barre akkord ) Men hva mente du med at du foretrakk å bruke standard moll grep i 7 bånd? Kan du vise? Takk! Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Med standard moll grep (når du skal ha en Hm) holder du en barre hvor H ligger på E - strengen (altså 7. bånd) og holder i 9. på A strengen og D strengen... Du kan si at du bare flytter Em nedover og teller hvilken tone du vil ha... Jeg syns den er lettere fordi du bare bruker to fingre utenom barre'n... PS: Fant ikke bilde av den i farten men håper du forstod forklaringen Lenke til kommentar
sapari Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Med standard moll grep (når du skal ha en Hm) holder du en barre hvor H ligger på E - strengen (altså 7. bånd) og holder i 9. på A strengen og D strengen... Du kan si at du bare flytter Em nedover og teller hvilken tone du vil ha... Jeg syns den er lettere fordi du bare bruker to fingre utenom barre'n... PS: Fant ikke bilde av den i farten men håper du forstod forklaringen Hvis Hm og Bm er det samme så kan du også spille Hm slik også: Istedenfor å ha barre grep over andre bånd har du bare pekefinger på den lyseste strenger på andre bånd og resten som vist på bildet Birthe sendte deg. Hvis du har fått i tak i deg en De Lillos gitarbok står Hm forklart på 3 måter(Hm m/ barre, Hm u/ barre og Jukse Hm) Håper du fikk svaret på det du trengte nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå