IceFox Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvis du ser i FAQ-en, ser du at han bruker 1Ds Mark III + 5D. Har en del fastoptikk i det oppsettet også. 24mm f/1.4 var vel det videste han hadde. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 De fleste bildene hans er tatt med 5D - nettop skifta til 1D - bruker kun fast optikk Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Så på et bilde at han hadde en 70-200mm. Men kanskje han bare lånte den. Den DVD-en virker egentlig litt interessant. Fader assa. Må begynne å bruke litt mer PS. Gjør alt kun i LR for tida. Ingenting funker like bra som levels ass! Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Den DVDen virker utrolig fristende... Skulle spleisa litt og sett om det var verdt penga Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har DVDen hans =) Mycket interessant der ja. Tutorialsene var så som så, men synes iaf behind the scenes tingen var ganske morsomt å se ihvertfall. Og ihvertfall en av actionene har jeg brukt ett par gang =) Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har lest igjennom bloggen hans også =) Flink kar, mulig det blir DVD da ^^ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Var det verdt pengene, cruel? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Pengene? No comprende? Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 En ting som kan være greit er å kunne litt photoshop hvis du har planer om å bruke tutorialene hans. Han jobber veldig destruktivt, men med litt kunnskap i PS er det langt fra umulig å bruke de samme teknikkene, bare mindre destruktivt. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tenkt å nevn det samme som aasmund, han jobber usaklig destruktivt, og actionene er akkurat like ille ^^ (laget meg ny vers av de med bruk av mere ikke destruktive metoda:D). Så om du bruker det til å lære deg PS fra scratch så blir du veldig vranglært ^^ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Han er ikke så glad i duplisering og adjustment layers mao.? Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Duplisering er han veldig glad i, men han fortsetter heller med "flatten", enn med et adjustmentlayer. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hmm, planen min var å bruke denne tutorialen for å lære meg litt basic bilderedigering i PS, men det er vel kanskje ikke så lurt det da? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Aldri "flatten" et bilde. Enkelt og greit. Da er du langt på vei allerede. Selv om du sparer litt HD da. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Den DVD'en, den skal jeg låne. Av hvem har jeg ikke funnet ut ennå! EDIT: DVD'en koster jo $299/305. Endret 4. oktober 2008 av AsbjørnH Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Såpass ja, han kunne sakene sine, ingen tvil om det. Hadde vært morsomt å se lysoppsettet som han bruker på utendørsbildene. Spesielt det bildet av et band utendørs,der greinene eller hva det nå er henger ned foran personene var utrolig stilig! Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det med relativt sterke farger? Har sansen for det bildet selv:) Angående lys er det lagt fra umulig å finne ut omtrent han lyssetter bildene; se hvordan skyggene faller, og hvor skarpe de er. Catchlights i øynene er også en ting du kan se etter. Mener å huske at det er post på Strobist hvor det står en del om såkalt "Reverse Engiering". (vedder på at jeg skrev det feil) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ser ut som om han tar noen av bildene i studio og redigerer de inn senere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Nato!! På tide å legge kameraet på hylla gutta, og finne noe anna å ta oss til. We is epic fail Endret 7. oktober 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå